خلیج فارس: مدتهاست که گزارشهای مشتریان تیپاکس حاکی از آن است که این شرکت در خدمات و سرویسدهی مناسب به مشتریان ضعیف عمل میکند. چرا که نحوه خدماتدهی شرکت تیپاکس بهویژه در به موقع نرسیدن مرسولات و ناسالم بودن آنها باعث نارضایتی بسیاری مشتریان این شرکت شدهاست.
به گزارش خلیج فارس؛ تیپاکس به عنوان یک شرکت خصوصی پست در حوزه خدمات ارسال مرسولات فعالیت دارد. اما این شرکت مدتیست با عدم درست نظارت بر خدماتدهی روبروست و گویا با توسعه فعالیت خود مشتریان را دچار مشکلات بسیاری کرده است.
براساس گلایه هایی که خصوصا در شبکه های اجتماعی منتشر شده، تیپاکس در سالهای اخیر با کمتوجهی به برخی بازخوردهای مردمی، موجبات نارضایتی گروهی از مشتریان خود را فراهم کرده است. مشتریانی که در مواردی کالاهای ارزشمند و غیرقابل بازآفرینی خود را به تیپاکس سپردهاند، اما آنچه تحویل داده شده اثری شکسته و آسیب دیده بوده است؛ از جمله در کالاهای هنری، کالاهای لوکس و شکستنی و برخی لوازم الکترونیکی که هر کدام ارزش ریالی قابل توجهی نیز دارند.
فارغ از ارزش ریالی آثار، شهروندان به تیپاکس اعتماد کرده و کالاهای خود را برای حمل و نقل به این شرکت خصوصی سپردهاند اما تحویل محصول آسیب دیده یا برخورد نامناسب برخی نیروها که در بخش تحویل کالا کار میکنند، بیاعتمادی آنها را رقم زده است.
بیشترین شکایت مشتریان تیپاکس چیست؟
تجارتنیو در همین خصوص نوشت: کافی است نگاهی کوتاه به نوشتهها و نظرات مردم عادی در این مورد بیاندازیم تا برخی شکایتهای آنها را در مورد عملکرد تیپاکس ببینیم.
گروهی از آنها نسبت به افزایش کرایههای تیپاکس شکایت دارند که شاید بهتر باشد این مجموعه نسبت به روش قیمتگذاری خود و نهاد ناظر بر این قیمتگذاریها شفافسازی کند. یکی از کاربران نوشته: «کرایه تیپاکس زیاد شده؛ چهارصد و سی و پنج هزار تومان برای بستهای که ارزشش دو میلیون ثبت شده است.»
کاربران دیگر درباره روش توزیع نادرست تیپاکس و عدم پاسخگویی این مجموعه نوشتهاند:
– «این چه مدلش است که از تیپاکس زنگ میزنن که ما توزیع نداریم؟ باید خودمون پاشیم بریم دنبال بستمون.»
– «برای ارسال محصولات دیجیتالی داخل ایران چه راه مناسبی به جز تیپاکس میشناسید؟ تجربه بدی با تیپاکس دارم که تلویزینمو شکستن و گردن هم نگرفتن»
– «یه کلیک روی هشتگ #تیپاکس بکنید عمق فاجعه این شرکت بی مسئولیت رو درک کنید. کلی آدم بسته هاشون نابوده شده»
گروهی از مشتریان تیپاکس نیز به رفتار نامناسب برخی از نیروهای این شرکت در هنگام تحویل بستهها انتقاد دارند.
بخش دیگری از شکایات مربوط به تیپاکس به موضوع پشتیبانی نامناسب برمیگردد. شهروندان انتظار دارند که تیپاکس رفتار مسئولانهتری نسبت به مشتریانی که با کالای آسیب دیده مواجه شدهاند، داشته باشد (هم فرستنده و هم گیرنده).
کاربری در این مورد نوشته است: «دوستی از سیستان و بلوچستان کوزههایی را با تیپاکس فرستاده و با وجود کاور حبابی شکستهاند. به تیپاکس زنگ زدم از نفر ۴۶ صبر کردم تا صحبت کنم. کارشناس میگه فقط یک روز بعد دریافت میتونی درخواست شکایت کنی و نمیشه. میگه شاید لحظه دریافت شکسته!»
در این میان برخی کسب و کارهای آنلاین به ویژه آنهایی که کالاهای شکستنی تولید یا عرضه میکنند نیز اعلام کردهاند که حتیالامکان برای ارسال محصولات خود از تیپاکس استفاده نمیکنند.
یکی از دلایل وقوع چنین تجربیات نامناسبی برای مشتریان، شیوه بارگیری محصولات است که چندی پیش انتشار ویدئویی در این زمینه خبرساز شد.
https://www.pgnews.ir/?p=60833
27 نظر
سرعت تیپاکس از پیشتاز بیشتره
سرعت مهم نیست برادر درستی و امانت داری مهم است که بلد نیستند و پاسخگو هم نیستند نماینده جدید اش در بوشهر هم همین وضع است اگر از اقوام شما هستند یا خودتون یکی از اونها هستید بفرمایید تا مستندات رو تقدیم کنم
تیپاس گناوه بدون اطلاع بسته های مردم برگشت میده . حتی 48 ساعت هم نگهداری نمیکنه . در جواب میگن نا پیامک زدیم . عامو با این اوضاع خطوط تلفن صد به یکی از پیامک ها نمیرسه حداقل دو روز صبر نمیکنه و بخاطر کسب درامد بسته برگشت میده صاحبی هم نیست بهشون تذکر بده
عامو می حالا اداره پستش چنن !!!! پول پیشتاز میگره بسته ای که 3روزه باید برسه هزینه کامل و پیشتاز میگیره اما 10روزه میرسه مقصد ؟ وقتی نمیتونن به تعهد و خدمات مشتری عمل کنن پول زیادتر سیچه میگیرین ؟
اگر سرشون هم شلوغه و مشتری زیاده خو سرویس بیشتر کنن همو پول خو دارین میگیرین از ملت ودرآمدتون بیشتر شده!!!
هزینه پیشتاز + ارسال عادی= ای چه میگن سیش؟
…. الان ۹ روزه منو اواره.کردن وقتی هم میری تیپاکس پیگیری کنی مثل …….
هزینه بسیار بالا+ عدم مسئولیت پذیری + عدم برخودمناسب با ارباب رجوع + بسته هم که میرسه باید 5 روز بری التماس کنی تازه پیداش کنن
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
تيپاكس بوشهر خيابان…… كه افتضااااح هست
…بي احترامي به ارباب رجوع ، ……خلاصه كه بار رو نميارن وقتي هم ميري خودت تحويل بگيري طلبكارانه ميگن نيومدي ببري برگشت خورد
دفتر تیپاکس چغادک خیلی خیلی …. بسته سفارش میدم ۲ هفته میاد داخل دفتر تیپاکس نه تماس میگیرن نه پیامک میدن که بری بسته تحویل بگیره .نامه رسان نداره میگه خودتون بیاید تحویل بگیرید هزینه ارسال که دوبرابرپست پیشتاز برمیدارن .تا کی بی مسئولیتی واقعا یکی نیست رسیدگی کنه
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
واقعا هرچی از وضعیت نابسامان تیپاکس بگم کم گفتیم بسته از تهران ارسال شده سه روزه رسیده بوشهر ولی بیست روز توی تیپاکس بوشهر گیر کرده به هر دفتری هم مراجعه میکنی مگن دست ما نیست
بعد از ۲۵ روز زنگ زده میگه ما نمیتونیم بیاریم خودتون بیاین ببرین وگرنه برگشت میزنیم
این هم شد وضعیت مت
تیپاکس بوشهر ،افرادی که توش کار میکنن ….رفتار درست با مشتری رو ندارن،زنگ میزنن میگن توزیع نداریم خودت بیا،خودمون میریم هم بسته گم شده
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
هربار که بسته ای دارم باید صدتا تیپاکس دنبالش بگردم .نه خودشون زنگ میزنن که بسته داری فلان جا بیا ببر ..و همیشه هم پیک توزیع ندارن و ما باید یه بسته دوتا کرایه هم هزینه کنیم
اصلا افتضاحه شورشو در اوردن همین پریروز بدون اینکه اطلاع بدن یا بیارن سر آدرس بسته منو برگشت دادن بابا یکی بیاد این مسخره بازرو جمع کن ای شهر مگه صاحب نداره چندسال پیش خوب بود از پارسال تا حالا گند زدن به همه چی و بسته ما
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
تیپاکس بوشهر افتضاح هستش
متاسفانه یک بسته شکستنی با اینکه روش نوشته شده بود و تاکید شده بود شکسته تحویل دادن ارزش کالا 4 میلیون بود و 500 هزار هزینه ارسال گرفته بودن. با شکایت و داد بیداد میخواستن 400 هزار خسارت بدهند که نگرفتم. واقعا برای مسولی که بازرسی و بررسی این گونه شرکتها را انجام میده متاسفم.
تیپاکس ….رفتار خوبی ندارن و توزیع کنندشون بلد نیستن حرف بزنن،زنگ میزنن با پرخاشگری صحبت میکنن،بعدشم میگم همین که هست میخوای بخواه میخوای نخواه،از مردم انگار طلب دارن و بسته رو برگشت میزنن
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
تیپاکس برازجان ک اصلا بدرد نمیخوره
اصلااااااااااااا هیچ چیزیش درست نیست
درج این پیام به معنی تایید آن نیست و صرفا جهت اطلاع مسئولین برای پیگیری موضوع می باشد
تیپاکس برازجان فقط در رابطه با کالای خارجی … عملکرد خوبی داره و صاحبان اینگونه کالا خوب همکاری و حتی قرارداد نیز میبندد که روزانه چند فقره از این کالا را ارسال کند ولی در رابطه با بارهای عادی زیاد هم عملکرد ندارد زیرا سود انچنانی برایش ندارد
به عنوان کسی ک نه ساله کار آنلاین میکنم …. تر از تیپاکس وجود نداره …. هم هزینه چند برابری هم رفتار ناشایست هم عدم پیگیری، پست اگر چه کمی سرعتش کمتره اما صد شرف داره به تیپاکس
تیپاکس چغادک … 4عدد کارگر افغانی گذاشته هیچ نمی فهمند نه زنگ نه پیام … کسی پرس نمی کند با بشکه خراب بشه قیمت گران وضیعت خراب دنیا دست خودشونه
برخورد بسیار نامناسب، پیگیری خیلی ضعیف متاسفم… متاسفم…
تیپاکس برازجون آدرسش کجاست صحابش کیه چرا بسته من اومده تماس نگرفتین آدرستون هم هر روز خدا یه جایی هستی