خلیج فارس: گزارش تکمیلی پلیس راه ابعاد تازه ای از حادثه هولناک جاده «جم- سیراف» با 5 کشته و چند مصدوم را نشان می دهد.
به گزارش خلیج فارس؛ در این گزارش به سرعت 130 کیلومتری تریلی پیش از بریدن ترمز و بروز حادثه در محلی که برای تعمیرات دو طرفه بوده، اشاره شده است.
متن گزارش پلیس پیرامون این حادثه در ادامه می خوانید:
در ساعت ۱۷:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ آبان تریلی به شماره پلاک (…) ایران ۴۳ حامل بار میله گرد از مبدا جم به مقصد سیراف در حال حرکت بوده در محدوده جاده در دست تعمیر کیلومتر ۵ از سه راهی سیراف (قسمتی از بزرگراه که به دلیل تعمیرات دو طرفه شده) پس از رد کردن سرعتکاه، به علت نقص فنی سیستم ترمز با سرعت حداقل ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت (طبق اظهارات کارشناس پلیس راه که بصورت اتفاقی در زمان حادثه پشت سر تریلی در حال تردد بوده) پس از برخورد با خودروهای جلو و مقابل، به دلیل قیچی شدن تریلر باعث انسداد کامل مسیر گردید.
در این حادثه تا این لحظه راننده تریلی و چهار راننده و سرنشین خودروهای سواری فوت شده اند که شامل دو نفر از خودروی تیبا، یک نفر از پژو ۴۰۵ و یک نفر وانت بار است.
از فوتی ها دو نفر سرصحنه و سه نفر در بیمارستان بوده اند. همچنین ۱۱نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که روز جمعه ۶ نفر بستری می باشند.
در این حادثه به بیش از یازده خودرو (تریلی، دو دستگاه وانت و هشت دستگاه سواری) خسارت جدی وارد شده است.
علت تامه حادثه از طرف کارشناسان پلیس راه نقص فنی تریلی اعلام شده است.
طبق استعلام اخذ شده از سامانه، تریلی مقصر دارای معاینه فنی از مرکز سیرجان کرمان بوده که تا ۸ آذر معتبر بوده است.
روند لاک پشتی بهسازی محور جم- سیراف
اتوبان جم-سیراف در دولت خاتمی آغاز و در دوره احمدی نژاد برای تسهیل ترانزیت کالا و تردد کارکنان صنعت نفت به جم و شهرک های مسکونی نفت افتتاح شد. این محور 27 کیلومتری طی سالیان اخیر دچار فرونشست و خسارت هایی شده بود، از این رو، بهسازی فاز اول آن به طول 7 کیلومتر در اواخر سال گذشته توسط اداره کل راهداری استان کلید خورد؛ پروژه ای که قرار بود تامین اعتبار آن با مشارکت نفت به عنوان اصلی ترین بهره بردار این جاده باشد.
اما کوهستانی بودن مسیر، عدم تامین تعهدات نفت و ناتوانی پیمانکار انتخاب شده از سوی راهداری، باعث شد تعمیرات 7 کیلومتر فاز اول این پروژه به کندی پیش برود و ماههاست به دلیل دو طرفه شدن این بخش از جاده، شاهد ترافیک زیاد در ترددها هستیم. قطعا اگر جاده یک طرفه بود، ترمز بریدن این تریلر خسارت جانی کمتری می گرفت.
متاسفانه سوابق گذشته در کشور نشان داده تا حادثه تلخی رخ ندهد، پروژه هایی که ضروریست یا به دلیل عدم تکمیل، استخوان لای زخم شده، پیش نمی رود. اتفاقی که گویا برای جاده «جم-سیراف» هم باید با قربانی شدن 5 هموطن تکرار شده است.
آیا دادستان به عنوان نماینده مدعی العموم به قصورات مدیریتی در این زمینه ورود می کند و از اتفاقات مشابه در محورهای ناایمن پیشگیری خواهد شد؟
در این زمینه
- اصلاح جاده جم-سیراف، نیازمند اعتبار ویژه
- تصادف زنجیره ای در جاده جم-سیراف/ 4 کشته و 11 مجروح + تصاویر و ویدئو
9 comments
مسئولیت اجتماعی دستگاها خلاصه شده تو گردهمایی و چاپ بنر و پلاکارد و دعوت سخنران !
ی چیزه دیگه هم یادت رفت ، آبمیوه .میوه .بسکویت. نسکافه یا قهوه یا چایی.شیرنی دانمارکی
اگه قبل از بریدن ترمز سرعت 130کیلومتر بوده که عیناً قتل کرده؟
با سرعت 130تا تو جاده ای که سرعت مجاز 20کیلومتره بیشتر شبیه خودکشی انتحاری می باشد
الحمدالله والمنة در این بین از کشته شدگان و مصدومان و خسارت دیده گان از مسئولان و کارگزاران و فرزندان و اقوام این بلند پایه گان حضور نداشتند باید سجده شکر بجا بیاورید که خسارت در حدی نیست که مسئولان را مورد مواخذه قرار داد
اول باید بررسی شود چرا زیرسازی و آسفالت این جاده باید بعد از چند سال دچار نشست شده که نیاز به بازسازی داشته ؟ این نشان میدهد که پیمانکار و دستگاه نظارت نیز در این حادثه مقصر بوده اند . الان مدتهاست که این پروژه بازسازی با سرعت لاک پشتی در حال اجراست و طول زیادی از مسیر بدون اینکه عملیاتی داشته باشد مسدود شده است .
این که چیزی نیست سرعت تریلی ۱۳۰کیلومتر خودروهای شوتی ۲۵۰کیلومتر اگه صحفه کیلومتر جا داشت بیشتر می رفتند..
باز هم خدا روشکر جاده زیر سازیش خراب خوده وگرنه راننده تریلر ب جای ۱30کیلومتر ۲۰۰کیلومتر می رفته باز هم خدارو شکر
تریلری ۱۳۰ کیلومتر
خودرو شوتی ۲۵۰کلیومتر (البته اگه هنوز هم جا داشت بیشتر می رفتند)
فقط باید بگیم پناه می بریم به خدا