خلیج فارس: لغو مکرر پروازهای تهران- بوشهر و برعکس همزمان با سکوت مسئولان استانی، سرگردانی مسافران هم استانی را به دنبال داشته است.
به گزارش خلیج فارس؛ اواخر هفته قبل پرواز شرکت «وارش» از تهران به بوشهر و بوشهر به تهران لغو شد، روز شنبه نیز دو پرواز و امروز یکشنبه هم پرواز دیگری در همین مسیر کنسل شد.
لغو مکرر پروازها، بی اعتنایی به مردمی است که با هزینه های گزاف و سرسام آور بلیت هواپیما خریداری کرده تا به کارهای اداری، امورات درمانی، گرفتاری های شخصی و… خود برسند، اما ساعتی قبل از پرواز، از کنسلی آن با خبر می شوند.
هرساله در زمان اوج سفرها، از جمله اواخر تابستان بوشهری ها با لغو پروازها درگیرند و از آنجا که نه مردم مطالبه گر داریم و نه مسئولان موثر و برش دار، هر بار که نیاز به هواپیمای جایگزین توسط ایرلاین ها باشد، دیواری کوتاه تر از بوشهر نیست!
هم شیطنت شرکت ها، هم زمین گیر شدن برخی هواپیماها
مدیرکل فرودگاههای استان بوشهر درباره لغو پی در پی پروازهای بوشهر- تهران و برعکس معتقد است: بخشی از مشکل ناشی از زمین گیر ناوگان و ضرورت جایگزینی هواپیما برای آن مسیرها بوده، هرچند شیطنت برخی شرکت های هواپیمایی را رد نمی کنم.
عباس اسماعیلی در گفتگو با «خلیج فارس» می گوید: معمولا در تعطیلات آخر شهریور که شاهد افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی هستیم، زمین گیر شدن برخی هواپیماها باعث برخی تصمیمات مدیریتی برای جایگزینی پروازها می شود. مثلا هفته قبل پرواز وارش که تیم پرسپولیس را به جده برده و زمین گیر شد، این شرکت تصمیم گرفت پروازی که مربوط به مسیر تهران- بوشهر بود را به جده فرستاد. یا دیروز، شرکت دیگری که هواپیمای آن در کیش زمین گیر شد، پرواز مربوط به بوشهر را لغو و هواپیمای خود را به آنجا فرستاد.
وی افزود: البته جدا از جایگزینی هواپیماها که تصمیم فنی و مدیریتی ایرلاین ها می باشد، شیطنت برخی شرکت ها را رد نمی کنم که می خواهند روی مسیرهای پرمسافرتر تمرکز کنند. در این شرایط، چون پروازهای فرودگاه بوشهر کم است، لغو آنها به چشم می آید و وقتی دو پرواز کنسل می شود، یعنی نصف پروازها از دست رفته، ولی در شهرهای بزرگ که پروازها بیشتر است، این مشکل کمتر به چشم می آید.
مدیرکل فرودگاههای استان با اشاره به پیگیری پورکبگانی نماینده بوشهر درباره لغو پروازها که خودش هم مسافر یکی از همین پروازهای لغو شده (شرکت وارش در هفته قبل) بوده، بیان کرد: بابت لغو پرواز امروز تهران-بوشهر- تهران، پرواز جایگزین شرکت کارون در ساعت 18:15 در سایت های فروش فعال شده، ضمن اینکه پیگیر هستیم درصورت بروز کنسلی های دیگر، پرواز جایگزین پیش بینی شود.
https://www.pgnews.ir/?p=184130
12 نظر
سلام بوشهر کارهای نیست تمام تصمیمات در تهران گرفته میشود بوشهر همیشه مظلوم بوده بوشهر سربلند و سرافراز که کل کشور از ثروت بوشهر در حال ساخت و ساز و درآمد هستند مسئولینم پست دوست به خاطر از دست دادن پستشون سرشان را زیر برف کردن
متاسفانه کشور درحال استهلاکه وآقایون خواب تشریف دارند
فلای دبی وقطر وترکیش وسایر شرکتهای خارجی دارند درآمد زایی میکنند
ماهم درگیر هواپیماهای 40سال پیش هستیم وهرروز نقص فنی
خدابه خیرکنه عاقبتمون
بهشون بگید میگن مادرقله هستیم وشما خبرنداری
ایرلاین افق بلند به همت نماینده ولات بزودی راه اندازی میشه .
الان فقط مونده باد تایر طیاره ها .
تحریمها بی اثرند میشه این
سلام تنها در یک فضای بی نظارت ویا نظارت تعطیل این اتفاق می افتد،اینکه می فرمائید،شیطنت پس شما چه کاره اید،اگر عرضه دارید جلو این شیطنت ها را بگیرید،اکر هم عرضه ندارید،که لیاقت مسئولیت ندارید
می تونه لغو می کنه . کسی هست که با متخلفین برخورد کنه و خسارت وارده به مردم ، بابت تأخیر یا کنسلی را پرداخت کنه ؟
سلام حد و اندازه مسئولین فعلی فرودگاه بوشهر همین است،در حد یک فرودگاه شهرستان در یک استان اداره میشه،مثل اینه که شما از یک زیر دیپلم بخواهید در دانشگاه های تراز اول درس بده،آقا مردم کیلو چنده
متاسفانه تحریم ها در طی زمان فلج کننده میشن.
تا کی تعویض قطعات هواپیما انجام بشه. بالاخره یه روزی ناوگان هوایی زمین گیر میشه.
واقعیت تلخیست.
وقتی شرکت وارش صندلی معمولی رو به اسم های مختلف بالای پنج میلیون به مردم بوشهر قالب میکنه و صدای کسی درنمیاد حتی استانداری و ریاست فرودگاه و نماینده معلومه که با یه اینتر پرواز بوشهر رو میفرسته جای دیگه پروازی که میتونست با یک جت چهل نفره هم تیم فوتبال جابجا کنه چرا باید با پروازی که دویست و چهل نفر رو در مسیر بوشهر به تهران و بالعکس جابجا کنه رو چندین ساعت معطل کنه بعد ساعت سه بامداد بلطل کنه این از کمبود ارتباط مدیران استان در مرکز هست و نداشتن اصول مدیریتی و ترس از جایگاه و ترک صندلی که واقعا عقب افتادگی استان و زجر مردم بوشهر رو زیاد کرده
پرواز وارش ۱۴۷ صندلی داره
مسولان کار پرداز براشون میگیره هر چقدر میخاد باشه از جیبش بده مثال سواره خبر پیاده نداره سکم سیر خبر گرسنه نداره
سلام دولت از مالیات وعوارض هزینه های گزافی می کند تا مردم آسایش داشته باشند اما وقتی مسئولیت دست آدم های تکراری و بی لیاقت هست،وضعیت تغییر نخواهد کرد، و حقوق و مزایای خوب به جیب مسئولان ناظر بر شرکت های هواپیمایی می رود و مردم هم باید مشکلات این مسئولان ناکارآمد را تحمل کنند