خلیج فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۴.۲ کیلومتر بازگشایی و در اختیار فعالان اقتصادی ، مردم جزیره شیف و شرکتهای پیرامونی قرار گرفت.
به گزارش خلیج فارس، محمد شکیبینسب در آیین بازگشایی محور یاد شده اظهار کرد: پس از اتمام عملیات اجرایی فاز نخست و رفع برخی کاستیهای باقیمانده اکنون با حضور فرمانده پلیس راه استان، ۴.۲ کیلومتر این محور مورد تایید و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.
وی افزود: طول کامل مسیر مجتمع دسترسی به مجتمع بندری نگین ۹.۴ کیلومتر است که این پروژه اکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه زمانبندی تا هفته دولت امسال یک کیلومتر دیگر از این محور افتتاح خواهد شد و افتتاح کامل مسیر نیز تا پایان سال محقق میشود.
وی یادآور شد: جاده دسترسی یادشده علاوه بر تسهیل در تردد جامعه پیرامونی به سرعت بخشی در روند سرمایهگذاران بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین نیز کمک شایانی میکند.
شکیبینسب ادامه داد: همچنین از روز گذشته عملیات لکهگیری و روکش آسفالت محور قدیم دسترسی به جزیره شیف و شرکتهای پیرامونی در راستای تحقق مسئولیتهای اجتماعی و همچنین تسهیل در روند تردد کامیونهای ترانزیتی با همکاری شرکت سرمایهگذار در مجتمع بندری نگین آغاز شده است.
وی افزود: فرایند تامین اعتبار پروژه روکش آسفالت در بخش کیلومتر پنج تا هشت مسیر و همچنین لکهگیری نقاط تخریبی از سه ماه پیش آغاز شده بود که این مهم پس از طی تشریفات قانونی اکنون محقق شده است.
شکیبی نسب افزود: ترددهای ۱۵ سال اخیر در این محور بویژه در قطعه کیلومتر پنج تا هشت منجر به نامطلوب شدن شرایط جاده شده بود که در همین راستا نسبت به بهسازی مسیر و ترمیم آن اقدام شده است.
وی یادآور شد: از مجموع سه کیلومتر روکش آسفالت تاکنون ۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و مابقی آن نیز بزودی تکمیل و در اختیار مردم جزیره شیف، سرمایهگذاران مجتمع بندری نگین و سایر شرکتهای پیرامونی قرار خواهد گرفت.
https://www.pgnews.ir/?p=162645
32 نظر
5سال است گرفتار9کیلومترجاده سازی هستند، خسته نباشید
سلام خیلی کار سختی هست آخه ۹ کیلومتر اسفالت
همین با اعتبار سازمانش داره میسازه دست نیاز جلوی ادارات و استانداری دراز نکرده ۲۰ سال طول بکشه بهتر از گدایی هست
جناب ۹ کیلومتر راه در آب باید به اندازه ۹۰ کیلومتر جاده عادی زیر سازی انجام داد
۹کیلومتر باید تو دوماه تموم بشه
چی شده احسنت احسنت
پل روی دریا زدن هنر میخواهد خیلی زحمت کشیده شده
هنوز خوب تمام نشده تازه نصف درستش کردن
بهش میگن مسولین استان بوشهر نه برگ چغندر
عجبکاربزرگیکردین
دوستان اول به این کار بزرگ توجه کنید
خدا قوت خدمت اقای شکیبی نسب که در این مدت جهش توسعه اقتصادی استان رو فراهم کردند
خدا قوت و طول عمر با عزت
متاسفانه جاده خروجی دوم بوشهر در اتوبان از( پل هوایی چغادک به سمت جاده بوشهر، بندر ریگ) که بسیار استراتژیک بوده جز پروژه سفر استانی دولت روحانی بوده که زیرسازی و آسفالت هم شده ولی به دلایل نامعلومی بهره برداری نمیشه و تردد کامیون و تریلر را به تنها ورودی شهر انباشته کردن. واقعا ضعف و بی تدبیری حد و اندازه نداره، تا کی باید مردم تحمل کنم اخه😔
کلا تو ایران و مخصوصا بندر بوشهر پروژه ها و راههای ارتباطی خیلی کند و زمان بر است.تو دنیا این کارهای مثل آسفالت یا جاده سازی و پروژه ای مثل پل سازی و غیره حداکثر در سه ماه تمام می شود.
………………..
بزک نمرد بهار اومه
کدوم مسئول همه دنبال ریاست،اینم بخاطر تانکرهای کردا
ای ول رالیه
درود بر مردان خستگی نپزیر
خیلی تلاش کردن بنده خداها 😄😄😄
سلام
سازمان بنادر کار خیلی بزرگی انجام داده لطفاً بدون اطلاع از سازمان بنادر خرده نگیرید زیر ساخت ای پروژه خیلی مهم است قرار نیست حتما دوباره کاری بشه چون بعد از راه اندازی مجالی برای این کار نیست در آینده جزیره نگین یکی از دست آورد مهم برای استان بوشهر خواهد بود
سلام
هر کسی که پیش رفتی برای استان داشته باشد تشکر می کنیم و انشااله که در کارش پیروز باشد به امید خدا
درود بر شرف و طبع و منش هر کسی که حتی به اندازه ی بال مگسی به ایران بزرگ و فرهنگ و تمدن غنی این اب و خاک خدمتی فرموده باشد و خشتی بر آن افزوده باشد.
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم قیر و نفت از استان بوشهر به همه جای ایران میرسه به جز خودمون نماینده های استان بوشهر رو باید جمع کرد با یک کیلو بادمجون خراب عوض کرد ولی باز هم حیفه حداقل با بادمجون خراب میشه ترشی انداخت
پنجاه نفر هم دور خودشون جمع کردن
سلام ای جاده از سال نودو هشت تا الان در حال ساخت است و پول پروژه را خوردن وپول را هم فقط شمع کوبی کردن وهنوز پول پیمان کار ندادن وموندن توپول دادنش
جاده تنگ ارم چیشد
معادل احداث یک بندر در تنگستان یا کنگان یا امام حسن در دیلم در جزیره نگین تا اکنون پول ریخته شده و هنوز هم منزل سر شام است. سوابق و تاریخچه مطالعات قبل از شروع عملیات اجرایی در علفدون و گناوه ارائه نمایند. هیچ سیستم کارشناسی نمی رود در نقطه ای که مسیر طبیعی جزر و مد آب دریا بوده جزر و کانال ورودی بندر بوشهر را لایروبی می نمود جاده و جزیره احداث نماید این اقدام باعث گردیده سالانه مبالغ زیادی که معادل آن می شد در تنگستان یا کنگان یا امام حسن بندر دیلم بندر با عمق مناسب احداث نمود . برای اینکه کشتی بتواند در بندر بوشهر و جزیره نگین پهلو بگیرد سالانه کانال ورودی بندر بوشهر نیاز به لایروبی با هزینه بالا دارد.
بانیان این هزینه ها چه کسانی می باشند.
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
ای کاش قدر بوشهر میدونستن به خاطر سو مدیریت همه بوشهری ها ساکن شیراز شدن و حقم دارن این کجا و آن کجا
والله حساب کن شاخ غول شکوندن ۹کیلومتر۹سال طول کشیداگر۹۰کیلومترلودچی بریدفکری برای راه ساحلی بوشهرگناوه کنیدروزی ۱۰نفرکشته میدیم بعدطرف میامیگه بهترازگدای هست
فقط بخوربخورهست بریدجاده ساحلی درست کنیدروزی ۱۰جوان ازدست میدیم بابت جادای که درست کردید
خدمت دوستان ارجمندی که نسبت به زمان اجرای پروژه جاده دسترسی جزیره نگین نقد دارند عرض سلام دارم.
دوستان محترم صرف نظر از اینکه آیا پروژه مذکور ( جزیره نگین ) در زمان اتمام جاده دسترسی آیا کشتی های نسل جدید میتوانند با توجه به محدودیت های کانال بندر بوشهر در اسکله آن جزیره پهلو بگیرند یا خیر ، جهت استحضار خوانندگان محترم بیان می گردد دوستان محترم هزینه اجرای جاده با توجه به کمبود اعتبار در کشور در حال حاضر بسیار بسیار زیاد می باشد. بحث یک میلیارد یا ده میلیارد نیست.
اگر دقت داشته باشید یکی از دلایل تأخیر در پروژه های راه سازی استان نیز کمبود اعتبار لازم است. مشکلی که فکر می کنم برای راه دالکی در مسیر بوشهر شیراز نیز وجود دارد.
چه بسا تاخیر در اجرای و تکمیل پروژه مذکور (جاده) جزیره نگین هم به دلیل کمبود اعتبار باشد.
همانگونه که در یادداشت های دیگر به قلم اینجانب نیز بعضاً مفصل بیان گردیده هم ترمینال کانتینری بندر بوشهر و هم توسعه بندر در جزیره نگین با مختصاتی که می بایست در احداث یک بندر و بارانداز و ترمینال و پسکرانه آن در نظر گرفته می شد فاصله چندانی دارد . بویژه از حیث تاثیر تغییرات صورت گرفته در آن محدوده بر روی سرعت و جریان آب در زمان جزر و مد در کانال دسترسی بندر بوشهر که چه بسا موجب مشکلات دیگری برای اسکله های موجود در بندر فعلی و کانال و پیچ آن گردد.
علی ایحال غرض از نگارش این پیام بیان هزینه بالای راه سازی و جاده آن هم بر روی آب بود . والا هیچ کارفرمایی دوست ندارد که پایان پروژه اش به تاخیر افتد .
فقط يك كلام استاني… از بوشهر داخل ايران نميشه پيدا كرد
فقط بلديم زيرپاي همديگه را خالي كنيم
و غريب پرستي را خوب ياد گرفتيم بخاطر همين هم بهمون ميگن جنوبيها خون گرم هستن
…