خلیج فارس: اگر در خیابان های بوشهر رانندگی کنید، متوجه خواهید شد که اغلب موتورسواران قوانین رانندگی نظیر چراغ قرمز، عبور از پیاده راه یا حرکت در مسیر خود را رعایت نمی کنند که این وضعیت در کنار شمار بالای موتورسیکلت ها، این استان را مستعد آمار بالای فوتی و مجروحان این وسیله نقلیه کرده است.
بوشهر جزو استان های دارای بالاترین آمار موتورسوار
به گزارش خلیج فارس، آمارها نشان می دهد 80 درصد قربانیان تصادفات شهری بوشهر مربوط به سوانح موتورسیکلت سواران است که نسبت به آمار کشوری رقم بالایی است.
رئیس پلیس راهور استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی معابر شهری استان در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است، گفت: گروه سنی جانباختگان بین ۱۴ تا ۳۵ سال است که گروه مولد و جوان جامعه می باشد.75 درصد فوتی موتورسواران از ناحیه سر است
سرهنگ محمد صادقی افزود: برابر تحلیلهای سازمان پزشکی قانونی، ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.
معابر لغزنده و بزرگراهها دومین عامل فوتی موتورسواران
سرهنگ صادقی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی یا تردد در زمان هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده است برشمرد و تصریح کرد: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه، عدم تردد در معابر بزرگراهی و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.
رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: ۸۹ درصد جان باختگان موتورسیکلت، نفر جلویی و ۱۱ درصد باقیمانده شامل ترک نشین است. براساس آئین نامه ها، ظرفیت موتورسیکلت یک نفر است. اما در پارهای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا ۳ تا ۵ نفر هم قرار میگیرد.
وی به رانندگان توصیه کرد تا در مناطق مسکونی برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند و در محل های عبور عابران پیاده حق تقدم عبور را رعایت و ايمن رانندگی نمایند.
https://www.pgnews.ir/?p=125471
6 نظر
درود.متاسفانه هیچ برخورد جدی و اساسی هم با این موتور سواران متخلف انجام نمیشود.بارها شاهد تک چرخ زدن اینها در خیابانهای اصلی شهر بوده ام.بدون هیچ تعادلی.کافیه یک قسمت از موتورش بهت بخوره و تو این اوضاع و احوال ماهها گیر خودش و خونوادش بشی.روی موتور نشسته،با سرعت داره یکدستی رانندگی میکنه و در همون حال سرش تو گوشیش هست و داره پیامک میده یا پیام هاش رو میخونه.
حکایت پیک های موتوری غذا و … هم که اصلا حرفش نزدنیه که با چه سرعتی و چه حجم تخلفاتی،غذا رو دارن میبرن….
تمام شهر پر شده از عکسهای جوونهایی که بزرگ رو بنر حلالیت طلبی و خداحافظی میکنند که این خود جای بی تاسف هست که روح و روان مردم را بهم میریزند……..
بگذریم درست شدنی نیست و نخواهد شد …….
بنده موتورسوار هستم بسیار قوانین رعایت میکنم اما گهگداری میشود که نقض قوانین میکنم اما این متن تلنگری بود در رفتار رانندگیم نگاه یک متن میشود تلنگر اما باید با نشست ها مشاوره و تشویق راکبین موتورسیکلت سازمانهای که وظیفه اجتماعی دارند جلو حذف این مولد های جوان رو به راحتی گرفت
در افتادن با موتور سواری که با موتور سی جی جولان میده و دیوانه وار تک چرخ میزنه و پیاده رو و خیابون براش یکیه ، عبور ممنوع میاد و بهت تشر هم میزنه حقیقتا کار سختی است و جگر شیر میخواد .
در عوض در افتادن با دختری که پیاده راه میره یا گوشه پارک یا لب دریا نشسته کاری بغایت آسان است .
فعلا مشغول مبارزه با مورد دوم اند .
چ مطلب جالبی عنوان کردی. احسنت
درود،بوشهر پر شده از موتورسواران زیر سن قانونی، بدون گواهینامه و… که دردسر بسیار بزرگی درصورت تصادف برای راننده ها ایجاد کرده است. لطفا به مسولان مربوطه بفرمایید فکری بکنند به حال و احوال این روزای خیابونای بوشهر.
چکارکار کنند مردم!!!!
وقتی تلفن خانه ادارجات شان گوشی بر نمی دارد و برای یک پرسش باید حضوری مراجعه حضوری داشتت.
وقتی اموزش پرورش زبان و ورزش و هنر را ارج نمی دهد و معلوم نیست چه چیزی به کودکان می اموزد که همه گرفتار حمل و نقل کودکانشان هستند.
وقتی پتروشیمی ها، نیروگاه اتمی نهادهایی چون ستاد اجرایی که فقط با یک حکم مالکیت استادیوم شهید بهشتی را گرفته و سازمانهای متمول دیگر که حاضر نیستند مسءولیت اجتماعی را با دادن زمین بی استفاده برای پارکینگ و پول برای تقویت حمل و نقل عمومی چون اتوبوس بپردازند
مردمممموم چه کنننددد