خلیج فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می گوید: با پیگیری های مستمری که داشتیم، مشکل زیست محیطی بندر نگین رفع شد و متعاقب آن سرمایه گذاران زیادی جهت فعالیت در آن ابراز تمایل کرده اند، از این رو باید منتظر خبرهای خوبی از این بندر باشید.
به گزارش خلیج فارس؛ محمد شکیبی نسب در نشست خبری پاسخگویی مسئولان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ادامه داد: با توجه به محدودیت بندر فعلی بوشهر که حتی 500 متر زمین برای واگذاری به بخش خصوصی نداریم، صدور مجوز زیست محیطی بندر نگین که سالها بلاتکلیف بود، فرصت ویژه ای می باشد.
شکیبی نسب با بیان اینکه برای ایجاد تأسیسات زیربنایی در جزیره نگین 200 میلیارد تومان تخصیص یافت خاطرنشان کرد: جاده اختصاصی جزیره نیز برای تردد کامیونهای بارپیشرفت مناسبی دارد و 50 درصد آن در هفته دولت تکمیل شده و مابقی هم در دستور کار است.
وعده سرمایه گذاری قطری ها در بندر دیر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از سرمایهگذاری خارجی در بندر دیر خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه با سرمایهگذاران، قطریها یک بندر جدید در جنوب استان بوشهر در بندر دیر ایجاد میکنند.
وی بیان کرد: با توجه به مسیر کوتاه بندر دیر با بندر الرویس قطر به طول 120 مایل دریایی طرح توسعه بندر با سرمایهگذاری 100 میلیارد تومان در دست اجرا قرار گرفته است.
شکیبی نسب با اشاره به فعالیت پنج شناور آتش خوار در بنادر استان افزود: امسال اولین سالی بود که هیچ آتشسوزی در بنادر استان نداشتیم.
شناسایی 3900 قایق بدون هویت در بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از شناسایی 3900 فروند قایق بدون هویت در استان خبر داد و گفت: اصرار بر این بود که موتور این قایق ها 4 زمانه باشد که مشکلاتی در ساماندهی آنها پیش آورد، اما موافقت اولیه را کسب کرده ایم که با موتور دو زمانه هم امکان صدور مجوز برای قایق ها فراهم باشد.
به گفته وی، تاکنون مالکان 600 قایق برای ساماندهی نام نویسی کرده اند.
گلایه از اتاق بازرگانی
مدیرکل بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال «خلیج فارس» درباره اینکه چرا خط کشتیرانی بوشهر- جبل علی امارات بعد مدت کوتاهی تعطیل شد؟ بیان کرد: در این خصوص از اتاق بازرگانی گلایه داریم. طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت مربوطه، قرار شد با 20 دلار پایین تر از نرخی که بنادر دیگر در این خط فعالند در بوشهر خدمات دهی به تجار صورت بگیرد، اما به دلیل چسبندگی تجار بوشهر با هرمزگان، این خط کشتیرانی در بوشهر دوام نیافت.
شکیبی نسب افزود: انتظار داشتیم اتاق بازرگانی و تجار از این خط حمایت کنند، ولی بیشتر به سمت فعالیت در بندر شهید رجایی علاقه دارند و شرایط طوری شد که کشتی های این شرکت از بوشهر به جبل علی کانتینر نداشت و باعث می شد که فقط یک مسیر بار داشته باشد و با این شرایط کرایه اش از توجیه اقتصادی افتاد و فعالیت این خط ادامه نیافت.
https://www.pgnews.ir/?p=65986
4 نظر
( هویت شامل خاطرات، تجربیات، روابط و ارزشهایی است که احساس خود را ایجاد میکنند. حس ثابتی از اینکه فرد در طول زمان کیست. حتی زمانی که جنبه های جدیدی ایجاد شده و در هویت فرد گنجانده میشود. )
هویت یک مفهوم انسانی است جناب مدیر کل و ربطی به قایق ندارد !
این میزان حجم بیسوادی مدیران را باید در کتاب گینس درج نمود .
ملا نقطه گیر!
ایراد از کم و زیاد نقطه در نگارش نیست .
ایراد از حرف یومیه است که هیچکدام یاد نگرفته اید و یاد نخواهید گرفت !
در حالی که تمام ادارات بیش از ۲ ساله که نیروی ایثارگر شرکتی رو تبدیل وضعیت کردن ……در حال سردواندن کارگر و کارمند بدبخت و خندیدن به ریش قانون و ایثارگران شرکتی هستند