خلیج فارس: واژگونی اتوبوس مسافری بوشهر به مشهد، ۱۰ کشته و ۴۱ مصدوم بر جای گذاشت.
به گزارش خلیج فارس؛ مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: ساعت ۲:۳۳ دقیقه بامداد اتوبوس حامل مسافران بوشهری به مشهد در جاده روستای ساغند استان یزد (۱۴۰ کیلومتری جاده یزد به طبس) دچار حادثه شد و بر اثر آن ۱۰ تن از مسافران جان باختند.
ملک زاده در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: 42 مسافر مصدوم به بیمارستانهای یزد، اردکان و میبد منتقل شدند.
همچنین رییس پلیس راه کشور گفت: طبق بررسی های اولیه، اتوبوس از مسیر اصلی به جاده فرعی که مربوط به معدن بوده، منحرف شده است. همکاران ما در صحنه مشغول بررسی های تکمیلی هستند و امروز دلیل کارشناسی بروز این سانحه اعلام می شود.
سردار حسن مومنی افزود: براساس اطلاعات اولیه، حال مجروحان وخیم نیست.
جاده دو طرفه یزد – ساغند – طبس، برغم تردد پرشمار مسافران مشهد مقدس از استانهای مرکز و جنوب کشور، ایمنی لازم را ندارد و تاکنون تصادفات زیادی از این جاده گزارش شده که منجر به فوت یا مصدوم شدن مسافران شده است.
https://www.pgnews.ir/?p=184939
14 نظر
خداوند به بازماندگان صبر عطا کند.اگر کشور ما هم مثل دنیا خطوط هوایی سالم و منظم و ارزان داشت کسی مجبور نبود فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری رو با اتوبوس بره
….اگر مثلا با دنیا دعوا نداشتیم، اگر بخاطر fate و تحریک و زیر آبی رفتن و قایم کردن چیزی نداشتیم، حتما در این ۲۰ سال گذشته هم در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری خارجی کلان داشتیم که اکنون حتما سود و فروش بالایی داشتیم، جلوتر از قطر و کویت و هم بخشهای زیربنایی مثل راهها خودروها راه آهن برقی و مدرن، هواپیماها و نیروگاههای برق و خورشیدی و بیمارستانها و …. حتما بروز بودیم. بعله کشور بخاطر عده ای بانفوذ آقازاده شد بهشت دلالان تحریم و مردم شدند سپر بلا.به همین سادگی.حالا کار دکتر پزشکیان مشکل خواهد بود حتی با حمایتهای مقام رهبری، چرا که بلوا بپا کنندگان و دلالان به ظاهر سوپر انقلابی از یک سو و دستهای حسودان مانند اسرائیل و برخی در آمریکا و اعراب مانع روند عادی سازی خواهند شد. خارجیها برای تشنج بیشتر برای فروش اسلحه و بهانه برای مصرف اسلحه و داخلی ها برای درآمدهای هزاران میلیاردی مفت و مجانی.
گفتند قرار شده اگر تصویب کنند و پول پارس در بودجه جا بگیره شاید خط راه آهن به بوشهر بیاد
چقدر خامی شما، مگه دلالان تحریمها و آقازاده ها به این سادگی اجازه میدهند که شما درآمدشان از تحریمها را جمع کنید، آنها درآمدهای نجومی روزانه دارند، خرید کشتی در خفا و فروش نفت در خفا و پولهای مفت به جیب زدنها. خب اگر شفاف بشود که نمیتوانند میلیارد دلاری سود کنند! پس با طاهری ضد امپریالیستی شعار میدهند و تشنج درست میکنند.و در نتیجه مردم برای ۲۰۰۰ کیلومتر ناچار میشوند با اتوبوس سفر کنند، وسیله غیراستانداردد با کم استاندارد، جاده غیر استاندارد … نهایتش حوادث اینچنینی و فقر برای ملت است چون آن دلالان کهکشان هم نمیگزد و در حال ماهیگیری از آب گل آلود هستند.
بسیار متاثر شدم . خداوند به بازماندگان صبر عطا نماید.
گرانی های بلیط هماپیما و عدم دسترسی به راه آهن سراسری و سرسام آور شدن هزینه های زندگی ، مردمان زیادی را به سمت حمل و نقل اتوبوسی سوق داده. اتوبوس های بی کیفیت و راه های نامناسب و بعضا غیر استاندارد نیز مزید بر علت چنین حوادثی است.
اینهمه بر طبل فرزنداوری می کوبیم و تشویق و ترغیب و دهها راهکار بکار می بریم برای افزایش جمعیت، از آنطرف سالیانه هزاران نفر از هموطنان نازنین قربانی حمل و نقل و خودروهای بی کیفیت و جاده های ناامن میشن.
کشور از شرایط جنگی هم در وضعیت بحرانی تری به سر می برد و متأسفانه کسی هم متوجه موضوع نیست زیرا برای آقایان و آقازاده های آنها بهترین زندگی در سایه تحریم فراهم است و جان انسانهای دیگر نیز ارزشی ندارد.پس هر روز باید منتظر مرگ عزیزانمان تحت هر عنوانی باشیم .
عباس عبدی امروز تحلیل جالبی نوشته:
«معلوم نیست که چرا هیچ آقازادهای در هیچ حوزه ورزشی یا غیر ورزشی و مثلا علمی و هنری و… که مبتنی بر رقابت محض است، برجسته نمیشود؟ ولی تا دلتان بخواهد در مدیریت امور هستند و خود را هم شایسته میدانند. خوب اگر یک آقازاده یا یک نفر گزینش شده غیرحرفهای را در تیم ملی بگذارید، فوری شکست فاحش آبروبر میخورند. پس شکست در مدیریت امور کجاست؟ این شکست در جزییات کمتر دیده میشود یا کمتر بازتاب پیدا میکند، ولی نتیجه آن خیلی روشن است.»
خیلی غم انگیز است به شوق وامید زیارت رفتند اما سرنوشت جور دیگری رقم خورد روحشان شاد ومغفرت الهی شامل حالشان انشاالله
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان ،
چنین حوادثی واقعا دردناک و غیرمنتظره است و قابل فراموش شدن نیست
باتوجه به اینکه کشور دارای ظرفیت مناسب واگن سازی و احداث خطوط راه آهن توسط متخصصان داخلی است، لذا جهت اتصال سریع مراکز همه استانها به ناوگان ریلی کشور، نیاز به اختصاص بودجه کلان ملی در برنامه سالانه توسط دولت و مجلس برای احداث کوتاه مدت خطوط راه آهن در کل کشور است
با ساخت خطوط ریلی در ایران مانند کشور ژاپن، دیگر شاهد چنین حوادث ناگوار و ازدست دادن عزیزان مردم نخواهیم بود
استفاده از قطار امن ترین وسیله جابجایی مسافر میباشد
ای کاش مانند ژاپن ، قطار را به همه استانها و به همه شهرها ببریم و بودجه کافی و فوری برای آن اختصاص داده شود
شما چطور چنین ادعایی دارید که کشور دارای ظرفیت مناسب واگن سازی لیت؟! کجاست این ظرفیت؟! اتاقکی درست کنند با چند تکه آهن شد ظرفیت؟! اونم بشه بدتر از پراید و … اضافه بشه به تعداد آمار کشته های حوادث؟! هر رشته ای تخصص و امکانات نیاز داره، الکی که نمیشه واگن و قطار یا هواپیما ساخت، اگر این ظرفیت هست کجاست پس،نکنه داره فقط صادر میشه به آمریکا و اروپا؟! راه رو اشتباه رفته آیم سالهاست.متخصصین رو آواره کردیم و غیر متخصصان شدند مسول! از همینجا ضربه ها رو خوردیم. شما سوار هواپیمایی که خلبانش خودی و با ریش و تسبیح باشه ولی خلبان نباشه میشین؟! معلومه از جونتون نیترسین، پس کشور پر شده از همین خلبانهای مسول نابلد، باید جاهایشان با متخصص واقعی عوض شوند و همینطور با دنیا آشتی کنیم و سرمایهگذاری خارجی انجام شود تا انشاالله از ۵ سال آینده روند امور در مسیر درست قرار بگیرند.
وسایل حمل و نقل عمومی ایمن، استانداردوارزان از حقوق اولیه هر ملتی می باشد امار سرانه جمعیت هر کشور باید با صندلی، هواپیما و قطار تناسب داشته باشد
ضمن تسلیت به خانواده داغداران بایستی متذکر شوم بیشتر تصادفات در شب و به علت خواب آلودگی راننده پیش می آید. بهتر است در اتوبوس هایی که شیفت شب هستند چند نفر از مسافران به نوبت بیدار مانده و مرافب راننده باشنذ که خوابش نبرد.
چطوره بلیط رو گرانتر کنند و دو نفر بپا کنار راننده کشیک بدن؟! مرد حسابی الان خودروها دیگه خود ران شدن شما بجای مطالبه علم و فن آوری جدید داری نسخه ورژن قدیمیتر پیشنهاد میکنی؟! چطوره کلا با قاطر سفر کنند که اصلا راننده هم نخواد. باید دروازه های کشور به صنعت روز دنیا باز بشه، خودروهای هوشمند دارن جای خودروهای معمولی رو میگیرن، کم کم خودرو خودش بدون راننده خواهد بود که الآنم هست ولی در کشور ما نه!
۲۰ سال پیش همین بوده این جاده
الانم همین
کوهستان که نیست
خب اتوبان کنند