الیاس احمدحسینی
سهشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ تشییع جنازه زندهیاد میثم بوعلی راننده وانتبار «شوتی» از روستای عامری در شمال دیلم بود.
بوعلی در جاده خاکی روستای “بنهخاطر” معروف به «جاده مرگ» کشته شد.
مراسم با حضور جمع زیادی از مردم در میان حزن و اندوه بسیار انجام شد.
کشته شدن نان آور یک خانواده در حال حمل بار تهلنجی (قاشق وچنگال) موجی از نارضایتی و اعتراض را در میان مردم بوجود آورده است.
گلایه و اعتراض مردم، منطق روشنی داشته و دارد.
آنان میپرسند چرا کالاهایی که از گمرک تحت عنوان «تهلنجی» با حضور سفت و سخت نهادهای نظارتی و انتظامی(پلیس اقتصادی) ترخیص میشود، در جریان حمل و جابجایی درون شهری و بین شهری به عنوان کالای قاچاق تحت تعقیب و توقیف نیروی انتظامی قرار میگیرد؟
پاسخگوی این یک بام و دو هوای دیوانه کننده کیست؟
جعفر قایم پناه معاون اجرایی رییس جمهور روز ۲۴ بهمن ساعتی قبل از سفر رییس جمهور به استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: «دولت یک خبر خوب برای کسانی که به صورت ته لنجی و شوتی فعالیت میکنند دارد که دیگر راحت بتوانند کالاهای مورد نیاز کشور را وارد کنند.»
هنوز یک هفته از حضور پزشکیان رییس جمهور و جمعی از معاونین و وزرا و «وعدههای خوش» در استان بوشهر نگذشته است که مردم شاهد مرگ این جوان و نانآور خانواده هستند. این اتفاق تلخ و تکراری یک بار دیگر نشان داد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده، تا چه اندازه مسئولین شهرستان، استان و کشور با خواستههای به حق مردم فاصله دارند!
آیا مرگ این جوان نقطه پایانی است بر چرخه بیتدبیری و ناکارآمدیهاست یا همچنان باید شاهد این حوادث تلخ و غیرقابل جبران باشیم؟
فراموش نکنیم که همهی این رویدادها میتواند به عنوان مشکلات حل نشده متراکم شود و ظرفیت تبدیل به یک بحران را داشته باشد. بنابراین باید چارهای دیگر اندیشید. شیوهای که تاکنون انجام دادهایم، راهحل مشکلات نیست.
منبع: گناوه آنلاین
در این زمینه
- بدعت خطرناک سازمان برنامه/ مصوبه ته لنجی؛ به نام مرزنشین، به کام مرکز نشین!
- آئین نامه ته لنجی ابلاغ شد؛ نقاط قوت و ضعفش کدامند؟
7 نظر
چرا در خبر هیچ اشاره ای به رانندگی خطرناک شوتی ها و کشته شدن دیگران به خاطر اون چیزی ننوشتید.
متاسفانه خیلی از شوتی ها به خاطر سبک رانندگی خطرناک خودشون کشته می شوند.
شوتی ها مگه مثل آدم رانندگی میکنن؟
سرعت بالای ۱۵۰ و چراغ های کور کننده
هر چند کشته شدن فردی موجب ناراحتی وخزن است.ولی چرا اینطور گزارش می کنید.اولا ته لنجی جهت توجه به معیشت ملوانان و اهالی مرز می باشد یعنی باید این کالا در همان بندر وبرای مردم بندر بفروش برسد نه برای افراد تاجر و فروشگاههای استانهای غیر مرزی باشد.دوم اگر این کالاها برای استانهای دیگر هم آزاد باشد آن بالاستونی دیگه جنسش با کامیون حمل می کند وکاری به خودروهای شوتی ندارد باز آنها ضرر می کنند.واقعا باید فکری برای اشتغال چنین افرادی کردوالا آزاد شدن این کالاها مشکلی از آنان حل نمی کند
فرماندار دولت قبل را عوض نمی کنید همینه
ایشون نه اولی هستند و نه آخری. متاسفانه این ماشینهای شوتی با سرعت وحشتناکی که در جاده دارن تا حالا بلای جان خیلی ها شدن. حالا این دفعه پلیس تیراندازی کرده .ولی باید این مسیله حل بشه.
حق مردم استان ثروتمند بوشهر این نیست . لعنت بر بی عدالتی
پزشکیان هم مثل بقیه . فقط حرف