خلیج فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر «اختصاص سهمیه بنزین به نفر» در کنترل مصرف و کاهش قاچاق گفت: وقتی افراد بدانند به میزان مشخصی از سهمیه بنزین یارانهای برخوردار هستند و اگر مصرف را مدیریت نکنند باید اضافه مصرف خود را با قیمت آزاد بخرند، در کنترل مصرف سوخت دقت میکنند.
به گزارش خلیج فارس؛ جعفر پورکبگانی در گفتوگو با میزان با اشاره به اینکه طرح مرکز پژوهشهای مجلس مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به نفر بهمنظور حل و فصل مشکلات در این زمینه منطقی بهنظر میرسد، تصریح کرد: اجرای این طرح میتواند کارساز باشد و به ساماندهی موضوع بنزین در کشور کمک کند. این یک واقعیت است که قیمت بنزین در کشور ناعادلانه است و باید برای آن چارهاندیشی صورت گیرد.
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: اینکه ما امروز تبدیل به واردکننده بنزین شدهایم، اصلاً قابل قبول نیست و باید برای حل این موضوع برنامهریزیهای دقیق و فوری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: شرایط فعلی به عدالت نزدیک نیست. فردی را در نظر بگیرید که خودرو ندارد و فرد دیگری که از تمکن مالی بالایی برخودردار است و چندین خودرو دارد؛ اولی، اصلاً از یارانه بنزین استفاده نمیکند و دومی چندین برابر از یارانه سوخت بهره میبرد. اختصاص سهمیه بنزین به خودرو، این مشکل را دارد در حالی که اختصاص سهمیه بنزین به نفر این مسئله را حل میکند.
به گفته پورکبگانیژ سوخت از منابع کشور است و باید به عدالت بین همگان تقسیم شود، در وضعیت فعلی، در حق برخی افراد ظلم میشود و برخی دیگر به وفور از یارانه سوخت بهره میبرند.
وی اختصاص سهمیه بنزین به نفر را در کنترل مصرف و کاهش قاچاق سوخت اثرگذار دانست و گفت: وقتی سهمیه بنزین یارانهای برای هر فرد مشخص باشد افراد میدانند که در صورت مدیریتنکردن سهمیه و اتمام آن باید هزینه مصرف اضافه را با قیمت آزاد پرداخت کنند؛ بنابراین مصرف بنزین را مدیریت خواهند کرد.
پورکبگانی با بیان اینکه ساماندهی موضوع سوخت جزو اولویتهای وزارت نفت است، اظهار کرد: نیاز است چندین اقدام به صورت همزمان در حوزه بنزین اجرایی شود؛ بهعنوان مثال افزایش تولید بنزین در پالایشگاهها باید در کنار مدیریت مصرف در دستور کار قرار گیرد و همچنین باید به خودروهای برقی توجه اساسی شود و در این زمینه سرمایهگذاری لازم صورت گیرد.
https://www.pgnews.ir/?p=175966
7 نظر
اگه سوخت قاچاق میشه مقصرش شما هستین که ضعف مدیریت دارین و قادر به جلوگیری از قاچاق نیستین پس نباید این به پای مردم نوشت.
بعدش اگه واقعا فکر سوخت هستین واردات خودرو با کیفیت خارجی و خودرو برقی رو آزاد کنید و حقوق ورودی رو کاهش بدین تا نتیجه اش مشخص بشه این یه مسئله ساده هست که سواد هم نمیخواد و کاملا جواب میده.
و بعد جلوی شرکت های که خودروی بی کیفیت تولید میکنن رو بگیرین چون مردم سوخت مصرف نمیکنن این خودرو بی کیفیت هست که باعث مصرف بیش از اندازه سوخت میشه .
از موقعه ای که کارت های سوخت جایگاه ها رو محدودکردین باعث حجم ترافیک تو صف بنزین زدن شده که خودش باعث میشه کلی سوخت تو صف هدر بره و فقط بلدین بگین ملت دارن قاچاق سوخت میکنن و شما که داری میگی سوخت داریم وارد میکنیم پس قضیه صادرات بنزین به افغانستان و برگشت بنزین هایی بی کیفیت از افغانستان چی هست؟؟
فقط میخوان کاری بکنن که فشار روی مردم زیاد بشه
بوشهریها این آقا را قبول ندارند حالا درمورد طرح های فر استانی نظر میدهد.
مگر ماهی 60لیتر بنزین یارانه ای به قول خودشان بیشتر به هر خودرو می دهند که هرروز یه ساز می زند خود ی ملی در صد کیلومتر 15تا 18 لیتر مصرف دارد مشکل مردم است آقای نماینده
چنین نماینده با این تفکر موجب تاسف هست.
عدالت فقط تو بنزینه؟
اینهمه اختلاس و ویژه خواری به چشمتون نمیاد؟
راجع به قطع برق و باعث و بانیانش نظری نداری؟
حضرت استاد دکتور کپگانی !!!!
قاچاق سوخت با ترافیک طویل تانکر از مرز کار شخص نیست دلاور !!!!!!!!
یا نمی دانی ویا می دانی و آدرس غلط میدهی پهلووووون !!!!