خلیج فارس: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال تاکنون ۱۰۲ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این استان برای ارائه خدمات پزشکی به مردم ثبت شده است.
به گزارش خلیج فارس به نقل از ایرنا، سید حسین موسوی در نشست بررسی ابعاد کارگاه آموزشی تریاژ تلفنی منطقه ای اورژانس در بوشهر اظهار کرد: این تماسها نشان از اهمیت و نیاز جامعه به خدمات اورژانسی دارد که مردم بهطور فعال از آن استفاده میکنند.
وی افزود: به منظور بهبود کیفیت پاسخ به امداد خواهی مردم، دوره آموزشی تریاژ تلفنی چهار سطحی توسط سازمان اورژانس کشور طراحی و در سراسر کشور اجرا میشود.
موسوی یادآورشد: در این کارگاه، فراگیران درسهای تئوری، عملی و کارگاهی را زیر نظر اساتید مجرب از سازمان اورژانس کشور و اورژانس استان آموزش دیدند.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی به کارشناسان اورژانس ۱۱۵ کمک کرده تا به بهترین شکل ممکن به مددجویان پاسخ داده و خدمات اورژانسی را بهبود بخشند.
رئیس اورژانس۱۱۵ استان بوشهر گفت: این مهارتها بهعنوان نخستین گام در نجات جان بیماران و مصدومان محسوب شده و کارشناسان باید مهارت و اطلاعات بهروز و جدید را دریافت کنند تا بتوانند با اعزام آمبولانس یا با راهنمایی و مشاوره مؤثر تا رسیدن آمبولانس، به حفظ حیات بیماران کمک کنند.
وی افزود: این دوره آموزشی به کاهش اعزامهای غیرضروری آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و افزایش دسترسی به منابع برای بیماران و مصدومین بدحال کمک کرده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه بوشهر اعلام کرد: تدریس این کارگاه توسط معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور نوری ساروی، خانمها باقری و عاروان از سازمان اورژانس کشور و خانمها سامی زاده، مومنی لندان، کمالپور از اورژانس استان بوشهر انجامشد و تکنسینهای اورژانس مهارتهای علمی و عملی مهارت در پاسخگویی مناسب به مددجویان را کسب کردند.
این کارگاه آموزشی با حضور شماری از تکنسینهایی اورژانس استانهای بوشهر ، هرمزگان و فارس برگزار شد.