خلیج فارس: تصادف زنجیره ای در محور جم – سیراف در جنوب استان بوشهر منجر به فوت 4 نفر و مجروح شدن 11 نفر شد.
به گزارش خلیج فارس؛ در این حادثه که غروب چهارشنبه (16 آبان) رخ داد، تریلر حامل میلگرد ترمزش برید و خودروهای مقابلش را زیر گرفت.
به گفته برخی شاهدان، چندین خودرو آسیب جدی دیده و حادثه 4 کشته در پی داشته که احتمال افزایش آنها وجود دارد.
رییس اورژانس استان بوشهر در گفتگو با «خلیج فارس» اظهار داشت: تاکنون 4 نفر از سرنشینان خودروهای سواری که تریلر با آنها برخورد کرده در صحنه یا حین انتقال به مرکز درمانی فوت شده اند.
موسوی افزود: همچنین 10 مجروح نیز شناسایی شده که دو نفر در محل مداوا و مابقی به مراکز درمانی منتقل شدند.وی با اشاره به اینکه پایش و پاکسازی صحنه حادثه توسط اورژانس، پلیس راه و هلال احمر درحال انجام است، تصریح کرد: احتمال تغییر در این آمار وجود دارد.
بر اثر این سانحه، تا 22 جاده مسدود شده است.
محور جم- سیراف از مسیرهای پرحادثه استان می باشد که طی سالجاری بهسازی آن آغاز شد، اما به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز، به کندی پیش می رود.
تکمیلی/ جزییات حادثه براساس گزارش پلیس راه
پلیس راه در گزارش اولیه از این حادثه هولناک که در اختیار «خلیج فارس» قرار گرفته، اعلام کرد:
ساعت ۱۶روز چهارشنبه ۱۶ آبان تریلی به شماره (…) ایران 53 حامل بار میله گرد از مبدا جم به مقصد سیراف در حال حرکت بوده، در محدوده کیلومتر ۵ از سه راهی سیراف (قسمتی از بزرگراه که به دلیل تعمیرات دو طرفه شده) پس از رد کردن سرعتکاه، به علت بریدن ترمز (احتمالی) با خودروهای جلو و روبرو برخورد کرده و به دلیل قیچی شدن تریلر، باعث انسداد کامل مسیر شد.
در این حادثه، متاسفانه تاکنون راننده تریلی و سه راننده یا سرنشین خودروهای سواری فوت شده اند (دو نفر سرصحنه و دو نفر در بیمارستان). همچنین ۱۱ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند.
همچنین به بیش از یازده خودرو خسارت جدی وارد شده است.
https://www.pgnews.ir/?p=202155
38 نظر
این توجیه «به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز، به کندی پیش می رود.»یعنی اوج بی لیاقتی ، اوج ناکارآمدی ، پایتخت انرژی ایران برای تأمین جان کارکنان خود ارزشی قایل نیست که اعتبار این جاده را تامین کند.
هنگام مواجه با اتفاقاتی از این دست و عقب افتادگی استان بوشهر در زمینه های دیگر سریعاً در ذهن تصویر مسئولین در دولتهای گذشته در وزارت نفت + پارس جنوبی + نمایندگان استان و + استانداران بوشهر نمایان می گردد. درد آور اینکه در بین آنها کم نبودن نیروهای به اصطلاح بومی.
بیشترین تردد در مسیر عسلویه جم شیراز و بلعکس مرتبط با ماموریت های وزرات نفت می باشد.
لازم است بیشتر به حفاظت از جان پرسنل مجموعه های وابسته به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که در طول شبانه روز در مسیر عسلویه جم شیراز تردد می نمایند و جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات صنایع مذکور توجه گردد.
اهمیت اتصال به شبکه ریلی عسلویه به فارس از طریق عسلویه جم شیراز در چنین حوادثی بیشتر نمایان می گردد.
در سالهای فراوانی اعتبار در وزارت نفت در دولت آقای احمدی نژاد اتصال استان به شبکه ریلی از مسیر عسلویه جم شیراز میسر تر بود . حیف.
بی لیاقتی مسؤلان استان
استان بوشهر اگر مسئول داشت این همه مدیر عامل بیسواد غیربومی در شرکت های پتروشیمی عسلویه نبودند
عوارض آلودگی استان که خیرات میکنین به این و اون باید اینجور جاها هزینه میشد
خدا لعنت مسئول بله قربان گو رو بکنه که عرضه فراهم کردن اعتبار برای این مسیر پر تردد رو نداره.
فقط نقش غلام حلقه به گوش رو بلده اجاره بکنن و هیچ اختیاری از خودشون ندارن.
مگه میشه یه پیمان شروع بشه بعد وسط پیمان بودجه ندن این حرفها چیه چرا نمیگن بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئول قسمت هست
بنده ماهیانه 15 روز از این مسیر تردد دارم متاسفانه همیشه در حداقل زمان و کمترین تجهیزات و نفرات کار می کنن یا هم که تعطیل هست
عسلویه به تنهایی می تونه بودجه یه کشور تامین کنه بعد مسیر تردد اصلی اون براش اعتبار نیست
جون های این مردم داغدار گردن شماست مسئول
فقط دنبال گرفتن پول بیشتر و تخصیص بیشتر بودجه هستن که کار خوابوندن
مردم بدبخت مدیران خودفروخته و مسلوب الاراده
مثل آب خوردن مردم از بین میرن
وقتی یکی مثل شیخ موسی احمدی بشه نماینده مجلس توقع پیشرفت منطقه داری؟؟
وقتی معاینه فنی…..
بنده چند دقیقه بعد از تصادف رسیدم و خودم کارمند پتروشیمی هستم که ساکن جم هستم، با این جاده هر روز جان خودمون رو کف دست گرفتیم و تردد میکنیم، آیا نباید این همه ثروتی که ر پایتخت انرژی ایران تولید میشود بخشی برای رفاه و امنیت جان کارکنانش هزینه شود؟؟ آیا نباید بخشی از این ثروت تولید شده صرف زیرساخت های عسلویه،جم و کنگان هزینه شود؟؟ پنج ماه هست که پنج کیلومتر از جاده را برای تعمیر یکطرفه کرده اند و حداقل دو ماه دیگر نیز به زمان نیاز دارد تا به اتمام برسد و این تصادف دردناک در همین مسیر یکطرفه روی داده است، بی لیاقتی و ناکارآمدی تا به کی و تا به کجا؟؟ جان عزیز و خون پاک چند نفر باید در جاده ها جاری شود تا مسئولین شهری و استانی از خواب غفلت بیدار بشوند؟؟
مسعولان در خوابند کارگران بدبخت زجر
تأسف تأسف
مسیری ک میشد در عرض 20روز بهسازی بشه الان 3 ماهه این مسیر 5 کیلومتری در دست تعمیر می باشد مسیولین قاتل این کشته شده ها هستید
مشکل عدم تامین منابع نیست بلکه باند بازی و فساد سیستماتیک در کل کشوره و یک نمونش هم انتخاب پیمانکاری که صلاحیت این کار رو نداره …
تا کی باید داغدار شدن خانواده ها و پر پر شدن جوانان مان را در این جاده لعنتی ببینیم. تف و لعنت به ….، مسئولین بی غیرت …
این تصادف حد اقل ۱۰ کشته داد. فقط دو تا خودرو ساعت ۹ شب از زیر تریلی بیرون اورده شد.
استان بوشهر همیشه چوب بیکفایتی مسئولان بیسواد و پاچه خوارش را خورده.
این مسیر استراتژیک ترین جاده کشور هست، اگر ا هزارم درصد از درآمد یک ماه شرکتهای منطقه به زیر ساختهای منطقه تخصیص یافته بود الان شاهد این حوادث تلخ نبودیم.
فقط فرض کنید اینجا اصفهان یا تهران یا تبریز بود.
ترمیم آسفالت محور جم-سیراف از دی ۱۴۰۲ شروع شد. کار بسیار کند جلو رفت و ده ماه است این محور پرتردد درگیر ترافیک سنگین و عبورِ دو طرفه شده.
انشاالله که دلیل این تاخیر در ترمیم مراودات مالی بین کارفرما و پیمانکار نباشد.
مرگ بر مسول بی کفایت …
همش مقصرجاده گلدارشیرینواست مقصراصلی اون پیمان کاراست که ۴ماهه جاده روبسته جای یک دستگاه ۱۰دستگاه کاربکنه زودجاده بازشود
خانه از پای بست ویرانه است …
تف به شرف نداشته مسئول بی شرف وبی غییرت
توی این مسیرهرروز دوکارگرافغانی بایک فرغون کارمیکنن آخه مگه اینطوری میشه یه جاده روساخت .
با این ثروت خدادادی باید جاده کنگان به عسلویه و بالعکس باند خودروهای سنگین جدا باشد تا چند سال دیگه با بهره برداری سایت های پتروشیمی و هجوم کارمندان و کارگران دیگه نمیشه توی این جاده رانندگی کرد ومسولین باید از همین حالا به فکر چند سال دیگه باشند با این حجم خودرو ها با کوچیک ترین تصادف جاده بسته میشه
از ماست که برماست
دایی دوستم رانندش بوده 36سالشه بیچاره نابود شد
تنها کاری که مسوولین کردن توی این جاده گهگاهی پلیس راه اونجا می ایسته اونم برای جریمه مردم و ماشینهای سنگین.متاسفم برای شماهایی که اسمتون رو مسوول میذارید و اصلا جان مردم براتون مهم نیست.ماها که داخل این مسیر هستیم وقتی از خانواده خداحافظی میکنیم و به محل کار میایم امیدی به برگشت نداریم.وگرنه توی همین سه ماه میشه یک اتوبان جدید رو ساخت….
تامین اعتبار این پروژه پول یه فِسه گاز تولیدی انجاست
قطار شیراز بوشهر عسلویه به کجا رسید ? دغدغه های مسوولان مملکت از جنس چیزهایی دیگر است… جان مردم ایران ، ارزشی نزد اینها ندارد
چرا هنوز باید خودروهای سنگین فرسوده با سال ساخت بالا در جادههای کشور تردد کنند ?
بعد از ۴۵ سال هنوز دغدغه ما مردم ایران ، نیازهای اولیه زندگی و ابتدایی ترین نیازهاست
در عصر اتم و فن آوری و …. ما دنبال ابتدایی ترین نیازهای خود هستیم
.کاش اول بودجه را تامین کنند بعد برنامه زمانبندی داده بشه و از طرفی ماشین های سنگین که معاینه فنی ندارند ببرن پارکینگ ..
نماینده ای که شیخ موسی احمدی باشه و …. باید اخرش اینجور شه
لعنت خدا بر مسول بی کفایت و بی وجدان. امیدوارم به روز سیاه بشینن. هزینه ای که این اتفاق به بار اورده ، صد برابر بودجه ای پروژه هست. داغ فرزند ، داغ پدر ، هزینه های انسان سازی و هزینه های بیمه . وای به روز مسول دزد و بی وجدان
اگر بجای این همه پول سرویس که پتروشیمی ها هزینه می کردند در این مسیر مترو برای عبور و مرور پرسنل و مردم عادی کشیده میشد و برای حمل محصولات پتروشیمی قطار باربری،نه تصادف بود،هم کاهش هزینه
مشکل همه این بدبختی ها در استان بوشهر وجود مدیران عامل غیربومی و بیسواد و کاملا رانتی در راس شرکت های گاز و پتروشیمی در عسلویه است
مدیرعامل غیربومی را بندازید بیرون
بودجه به اندازه گرفته میشه اینا همش بهونه هستش بودجه شهرداری راهداری الایندگی کم که نیست زیاد هم میگیرن ولی …
وقتی روی یک صندلی ای نشسته اید که جلوی آن یک موتور وصل کردید و چند تا چرخ زیر آن قرار دادید و دارید مثل دیوانه ها حرکت میکنید باید این را بدانید که هر لحظه ممکن است مرگ شما فرا برسد و این کاملا طبیعی است و همچنین دارید هوا رو هم آلوده میکنید. از ماست که بر ماست ، هیچ اشتباهی در کار دنیا وجود ندارد