پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1398/07/13 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 1918865 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/07/06 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 2910821
کد خبر : 287978 تاریخ ثبت : 1398/7/17 08:40 نظرات تایید شده : 0

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

خلیج فارس: رانندگی یکی از موارد نشان دهنده شخصیت انسان را در اجتماع اشکار مي کند و ابعاد فرهنگی رشد اجتماعي و ميزان نزاکت و علاقه وی را نسبت به همنوعانش نشان مي دهد. نیاز راننده به داشتن فرهنگ و تجربه بالا و اطلاع کافی از مسایل قانونی، امری ضروری براي عکس العمل مناسب است.

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

عصبانیت موقع رانندگی

هر قدر هم که در زندگی روزانه شخص آرام و ساکتی باشید، رانندگی کردن میتواند هیولای وحشتناکی را در وجودتان بیدار کند که با عصبانیت معمولی تفاوت مي کند.

علل پیدایش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرایانه از اشخاص معمولی موقع رانندگی به وسیله پژوهشگران دانشگاهی در استرالیا کشف گردید.

پژوهشگران دانشگاه کویینزلند با بررسی طولاني‌مدت فاکتورهای مؤثر در ایجاد خشونت، علت اصلی بروز رفتارهای خشونت آمیز توسط اشخاص آرام و معمولی در رانندگی را کشف کردند.

یکی از علل شدیدتر بودن عصبانیت موقع رانندگی نسبت به ديگر مواقع این است که هنگامی که در ماشینمان نشسته ایم حس غریبه بودن می کنیم و این احساس میتواند باعث بروز رفتارهای خشن شود. هنگامی که رانندگی می کنیم بین بسياري از خودروهای ديگر محاصره شده ایم و در جعبه ی فولادی مان حس امنیت بیشتری می کنیم.

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

مدیریت خشم در رانندگی

– همیشه کمربند ایمنی خویش را ببندید و قانون های رانندگی را رعایت کنید.

– به هیچ وجه، از موبایل در طول سفر استفاده نکنید. موبایل سبب کندی عملکرد مغز در حین مهارت رانندگی می شود.

– همواره یک راننده مؤدب و محتاط باشید. از ایجاد شرایطی که به تحریک دیگر رانندگان می انجامد جلوگیری کنید.

– فاصله مناسب و ایمن خویش را با خودروهای ديگر حفظ کنید و با فاصله مجاز پشت آن ها حرکت کنید.

– در صورتی که در لاین سرعت هستید و راننده ای می خواهد از شما سبقت بگیرد به وی اجازه دهید عبور کند.

– مقابل درب پارکینگ دیگران توقف نکنید.

– پیش از سبقت گرفتن و تغيير مسیر از راهنما استفاده کنید.

– زمانیکه خسته و خواب‌آلود و خشمگین و مضطرب هستید رانندگی نکنید.

– از بوق ماشین درست و به اندازه استفاده کنید. از چراغ زدن پشت خودروها پرهیز کنید و با دقت از نور بالای ماشین استفاده کنید.

– از نشان دادن حرکات دست و یا صورت بی مورد و اهانت آمیز جدا خودداری کنید.

– هر موقع با راننده عصبانی روبرو شدید تلاش نکنید به اوضاع بحرانی دامن بزنید و از تماس چشمی با راننده خودداری کنید، نفس عمیق بکشید و با آرامش از کنار او رد شوید.

– برنامه خویش را طوری تنظیم کنید تا به ترافیک برخورد نکنید.

– هیچگاه عمل رانندگان ديگر را تلافی نکنید. و قبل از این که تصمیم به تلافی بگیرید از خویش سوال کنید آیا ارزشش دارد که خود و سایرین را به دردسر بیاندازم.

خشونت و پرخشگری بعضی رانندگان در زمان رانندگی به یکی از مشکلات و عوامل اضطراب زای زندگی امروزی تبدیل شده و اگر با این معضل برخورد معقول و منطقی نشود می تواند به دعوا های خیابانی، تصادفات و حتی مرگ هم منتهی گردد.

چگونه خشم خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟

بعضی عوامل هستند که سبب بروز پدیده خشونت و پرخاشگری در جامعه مي شود:

1. عوامل محیطی مثل ترافیک سنگین، آب و هوا – گرما و سرما، رطوبت زیاد، آلودگی هوا، تنگی وقت و عجله داشتن

2. عوامل روانی مثل تحت‌تأثیر خشم – ترس – اضطراب ناگهانی- خواب آلودگی، درد شدید و داروها

افرادی که حین رانندگی به خشونت دست مي زنند به 2دسته تقسیم می شوند:

1. افرادی که مقصر هستند و از روی غرض و عمداً دست به رفتارهای خشونت آمیز و غیرقانونی مي زنند.

2. افرادی که سهوا حین رانندگی رفتار خشونت آمیز و غیرقانونی از خویش بروز می‌دهند و ما به اشتباه تصور می کنیم آن ها عمدا به چنين اعمالی دست مي زنند.



کلمات کلیدی خبر : خشم رانندگی