پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1396/02/18 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 31732826 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/01/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 51027078
کد خبر : 283078 تاریخ ثبت : 1398/6/20 16:35 نظرات تایید شده : 0

کوکو بادمجان، غذای خوشمزه رژیمی

خلیج فارس: شاید با خودتون فکر کنین که کوکو بادمجان حتما یه غذای عجیبه، یا شاید طعم خوبی نداشته باشه. ولی من اومدم با یه دستور تهیه جذاب و خوشمزه که دیدگاهتون رو تغییر بدم. این کوکوی بادمجان به همراه قارچ و کلی طعم دهنده دیگه تهیه میشه. فقط به سی دقیقه زمان نیاز داره و همین طور مزه اش فوق العادست.

 

کوکو بادمجان، غذای خوشمزه رژیمی

به گزارش«خلیج فارس» به نقل از تابناک؛این کوکوی بادمجان که میشه یه جورایی اون رو کوکو بادمجان رژیمی دونست برای افراد گیاه خوار هم مناسبه. یعنی همون طور که توی مواد اولیه نوشتیم، کسایی که گیاه خوار (vegan) هستن، میتونن از تخم کتان به جای تخم مرغ استفاده کنن. البته اگه دوست دارین این غذا رو کاملا رژیمی و ساده سرو کنین املت بادمجان رژیمی گزینه بهتری هست. ولی در مجموع طعمی که قارچ، سیر و ادویه‌ها به این کوکو میدن رو در هیچ غذای دیگه‌ای نمیشه پیدا کرد. خب دیگه فکر کنم وقتشه بریم سراغ طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده خوش طعم و مقوی! امیدوارم این غذا اوقات خوشی رو بهتون هدیه کنه.

مواد لازم برای کوکو بادمجان
بادمجان متوسط ۳ عدد
قارچ ۶ عدد
سیر ۳ بوته
کنجد ۲ قاشق غذاخوری
آرد برنج یا نخود ۴ قاشق غذاخوری
تخم کتان ۲ قاشق غذاخوری یا تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
شوید خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
سماق ۱ قاشق چایخوری
زیره سبز ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک دریا و فلفل به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن کوکو

کوکو بادمجان، غذای خوشمزه رژیمی

طرز تهیه کوکو بادمجان

برای شروع باید بادمجان‌ها را خرد کنید. سپس قارچ‌ها را خرد کرده و سیر را پوره کنید.

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و دو قاشق چایخوری روغن در آن بریزید تا گرم شود. حالا بادمجان خرد شده، قارچ، سیر پوره شده، ادویه‌ها و سبزیجات (شوید، آویشن، سماق، زیره، نمک دریا و فلفل) را اضافه کنید.

درب ماهیتابه را بگذارید و ۷ دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی پخته شود.

در این مرحله از تهیه کوکو بادمجان درب ماهیتابه را بردارید و مواد را کمی بهم بزنید. اجازه دهید ۵ دقیقه‌ی دیگر با هم بپزند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. مخلوط پخته شده را به یک کاسه منتقل کنید. حالا آرد برنج یا نخود، کنجد و تخم کتان را اضافه کنید. مواد کوکو را خوب بهم بزنید و به آرامی خرد و له کنید.

در یک ماهیتابه بزرگ و نچسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. از روغن زیاد استفاده نکنید. همین قدر که کف ماهیتابه چرب شود، کافی است.

وقتی روغن داغ شد، یک قاشق غذاخوری از مواد کوکوی بادمجان را به آرامی در ماهیتابه قرار دهید. به کمک قاشق به آن شکل دهید.

هر طرف کوکو بادمجان را به مدت دو الی سه دقیقه سرخ کنید. این کار را برای تمام مواد کوکو ادامه دهید.

یک دستمال حوله‌ای تمیز را در بشقاب بگذارید. سپس کوکو‌های سرخ شده را روی آن قرار دهید تا روغنشان گرفته شود. کوکوی بادمجان را به همراه سبزی و سالاد سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی تهیه کوکو بادمجان

– برای تهیه کوکو بادمجان شیرازی فقط به بادمجان، سیر، پیاز، تخم مرغ، زردچوبه، نمک و فلفل نیاز دارید. روش تهیه هر دو کوکو مشابه با هم است. میتوانید در روش کوکوی شیرازی بادمجان را کباب کنید یا به صورت آب پز با بقیه مواد کوکو مخلوط کنید.

– معمولا برای تزیین کوکو بادمجان استفاده از برگ سبزیجات تازه ظاهر جذابی به آن می‌دهد. اما شما میتوانید تزیین این غذا را با خلاقیت خودتان تغییر دهید.

– اگر به غذا‌های گیاهی که با بادمجان تهیه میشوند علاقه دارید میتوانید بادمجان کبابی و بادمجان سوخاری را هم امتحان کنید.