پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1396/02/18 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 28648395
کد خبر : 278211 تاریخ ثبت : 1398/5/23 17:18 نظرات تایید شده : 0

معاون وزیر ارشاد: رسانه‌های ایران تولیدمحور شوند

رسانه‌های ایران تولیدمحور شوند/ لزوم توجه به نیاز مخاطبانخلیج فارس: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به نیاز مخاطبان گفت: رسانه‌های ایران تولیدمحور شوند.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل از مهر؛ محمد خدادی ظهر چهارشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: دشمنان از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با ما استفاده می‌کنند و در جنگ باورها و اراده‌ها رسانه نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش ویژه‌ای را برای ایجاد خلل در اراده و باور مردم دارد، تصریح کرد: رسانه‌شناسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای افزایش مهارت رسانه ای در جامعه تلاش بیشتری شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مهارت رسانه‌ای در شناخت مخاطب، موضوع و نحوه ورود به  تولید موضوع متناسب با نیاز جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از شاخص‌های مهم کارکرد رسانه به مخاطب شناسی اشاره کرد و افزود: باید اطلاعات متناسب با نیاز مخاطب در راستای برداشته شدن انحصار رسانه‌ای اراده شود و محتوای اثرگذار تولید شود.

خدادی تصریح کرد:جریان رسانه امروز ما هم در دنیا قدرت‌های جهانی براین باور هستند که قدرت اصلی ایران افکار عمومی ایران است اراده، اعتقادات، همبستگی، مقاومت، توانایی و توانمندی ایران قدرت اراده‌های مردم است.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایران  توسط انگلیس خاطر نشان کرد: یک کشتی در دورترین نقطه دنیا به بهانه‌ای توقیف می شود که نه سندی برای آن دارند و نه ادعای آنها منطبق است و اگر قرار بود این کشتی به سوریه برود می‌توانست از کوتاه‌ترین مسیر برود چرا باید دور بزند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه جریان رسانه‌ای دنیا این مهم را تبلیغ و منعکس می‌کنند ولی جایی که باید پاسخ این موضوع باشد نه تنها منتشر نمی‌شود بلکه پاسخ با پاسخ بعدی مواجه می‌شود و دفاع یک جانبه از یک اتهام صورت می‌گیرد.

وی افزود: رسانه‌های ایرانی در گام نخست تولید محور شوند، اطلاعات تولید کنند، مخاطب محور شوند و بدانند برای چه کسانی تولید می‌کنند و اطلاعات متناسب با مخاطب را تولید کنند.

خدادی ادامه داد: به منظور هماهنگی بین همه دستگاه‌ها در مواجه با پاسخ گفتن و اطلاع رسانی در مورد مسائل جاری اقتصادی کشور، شورای تبلیغات و اطلاع رسانی اقتصادی در استان‌ها تشکیل شده است.



کلمات کلیدی خبر : محمد خدادی ارشاد مطبوعاتی