پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1396/02/18 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 32034290 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/01/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 51327910
کد خبر : 272156 تاریخ ثبت : 1398/4/23 08:47 نظرات تایید شده : 0

تبلیغات عجیب و غریب در انتخابات شورایاری‌ها

خلیج فارس: پنجمین دوره انتخابات شورایاری محله‌های تهران قرار است به زودی برگزار شود. با پایان یافتن زمان ثبت نام نامزدها، شهردار تهران از ثبت نام ۱۲ هزار و ۳۰۰ داوطلب خبر داد و از مردم برای حضور و نقش آفرینی در این رویداد که ۴ مرداد برگزار می‌شود، دعوت کرد.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل تابناک؛ قرار است تا ۲۵ تیرماه بررسی صلاحیت داوطلبان به اتمام برسد و از ۲۸ تیرماه هم به مدت یک هفته تبلیغات نامزد‌ها صورت بگیرد. براساس ادعای یک سایت خبری، صلاحیت ۹۹ درصد افراد ثبت نام کننده تأیید خواهد شد و بر این اساس رکورد نامزدی در این انتخابات شکسته خواهدشد.

آن گونه که حمید تحایی دبیر ستاد هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها اعلام کرده، ۵۴ درصد ثبت نام کنندگان بین ۲۲ تا ۴۰ سال دارند و بیش از ۲۴ درصد نیز بانوانی هستند که در این رقابت نام نویسی کرده اند.

شیوه‌های عجیب تبلیغاتی

در حاشیه بولوار نواب، وقتی خبرنگار وارد یک قهوه خانه می‌شود، حمید توضیح می‌دهد که بچه‌های محل مهمان اکبر هستند که نامزد انتخابات شورایاری‌ها شده است. اکبر نگهبان یک مجموعه دولتی است و شب‌ها در یک باشگاه بدنسازی مربیگری می‌کند و به گفته خودش به رأی هم باشگاهی هایش امید دارد.

جوان دیگری به نام محمدجواد درباره انگیزه خود برای کاندیداتوری در انتخابات می‌گوید که حاج کمال رئیس هیئت شان از او خواهش کرده ثبت نام کند. او گفته که هیئت شان ۹۰۰ سینه زن دارد و با این رأی حتماً لیست مدنظر آنان برنده انتخابات خواهدشد.

با این حال محمدجواد درباره شورایاری هیچ تصویری ندارد و هدفش ریاست حاج کمال در شورایاری محله است. فرد دیگری که سعید نام دارد مدعی است که دوره پیش رأی اول را آورده و این دوره قصد دارد رکورد تهران را بشکند. او می‌گوید تاکنون ۳۰ میلیون تومان خرج کرده و در یک همایش قصد دارد به چهار هزار نفر شام بدهد و هشت ستاد اصلی و فرعی در محله شکل خواهد داد. سعید در عین حال تأکید می‌کند که هیچ مزیتی در شورایاری وجود ندارد و فقط به عشق خدمت به مردم وارد انتخابات شده است!

او برای خود کانال تلگرامی، صفحه اینستاگرام، مشاور تبلیغاتی، شعار و اسم ائتلافی دارد. در شرق تهران هم مسعود از معلمان یک موسسه مردم نهاد است که به خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد خدمات ارائه می‌کند. او درباره گروه‌های فعال در صحنه انتخابات مدعی است: یکی بازاری‌های بسیار ثروتمند که رای اتوبوسی دارد، اما به خاطر اختلاف منافع لیست مشترک ندارد، یکی هیئت‌های مذهبی که آن‌ها هم لیست مشترکی ندارند و سومی بساز بفروش‌ها که به دنبال ارتباط با شهرداری و تخفیف در بافت فرسوده هستند و در نهایت فعالان اجتماعی که ما هستیم.