پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1398/01/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 40799401 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/02/14 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 3706227
کد خبر : 261280 تاریخ ثبت : 1398/2/23 23:21 نظرات تایید شده : 0

توصیه به مصرف خرما برای شروع افطاری

خلیج فارس: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مصرف خرما یکی از بهترین شیرینی‌های طبیعی برای شروع افطاری است چون کاهش قند خون در طول روز را جبران می‌کند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ موجی بوشهری افزود: در هنگام افطار قندخون درپایین‌ترین سطح خود قرار می‌گیرد و می‌تواند یکی از علل اصلی سردردهای نزدیک افطار باشد.

وی افزود: این مساله به‌ویژه در سالمندان حائز اهمیت است چون کاهش قندخون و کم آبی بدن سبب کاهش سطح هوشیاری و بی‌حالی در آنها می‌شود که ممکن است باعث برهم خوردن تعادل و زمین خوردن بشود.

این کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بوشهر اضافه کرد: در افطاری باید مواد غذایی استفاده شود که بتواند قند خون را به سرعت افزایش دهد و همچنین کمبود آب بدن را جبران کند.

وی بیان کرد: به همین دلیل توصیه می‌شود شروع افطاری با مصرف خرما همراه با شیرگرم یا آب ولرم باشد و استفاده از شیرینی‌هایی از قبیل زولبیا و بامیه که درماه رمضان به مقدار زیاد مصرف می‌شود به هیچ وجه توصیه نمی شود هرچند که کاهش قندخون را جبران کند.

موجی بوشهری گفت: خرما حاوی 60 تا 65 درصد قندهای گلوکز و فروکتوز است که این قندها به‌راحتی و فوری توسط بدن جذب شده و بدون نیاز به هضم در بدن تولید انرژی می‌کنند، همچنین می‌توانند قندخون را به‌راحتی افزایش دهند.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: خرما سرشار از املاح آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است که برای عملکرد ماهیچه‌ها و سیستم عصبی بسیار ضروری است.

موجی گفت: ازخواص دیگر خرما خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجایی که در ساعات طولانی روزه‌داری اسید معده باعث سوزش و دل درد می شود خوردن خرما الیتام بخش است.



کلمات کلیدی خبر : خرما افطار