پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1396/02/18 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 18234350 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/01/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 38098815
کد خبر : 245653 تاریخ ثبت : 1397/11/22 08:59 نظرات تایید شده : 0

ساده‌ترین راه برای انتخاب غذاهای سالم

خلیج فارس: انتخاب غذاهای سالم به طرز باور نکردنی در داشتن تندرستی طولانی مدت مؤثر است. در واقع شما آنچه که می‌خورید، هستید! از همین رو، غذاهای سالم بخورید و بدنتان را با مراقبت و احترام گذاشتن به آن دریابید.

شایسته است که با درست کردن و انتخاب غذاهای سالم، نیروی روزانه بدن خود را تأمین کنید. کلید یادگیریِ "چگونه غذای سالم بخوریم؟ " دانستن این است که، مغذی‌ترین مواد غذایی که تأثیر مثبت بر درون و بیرون بدن شما می‌گذارد، را برای مصرف انتخاب کنید.

بدن دارای پنج لایه است: فیزیکی، انرژی، ذهنی - عاطفی، عقل و دانش و معنویت.

بدن فیزیکی، ماهیت یا هسته‌ی اصلی معتبر خود که در واقع، همان روح است را پنهان می‌کند. این لایه‌ی بیرونی شامل تمام بافت‌ها، ارگان‌ها و مایعات است، در واقع هر آن چیز که شما می‌توانید ببینید و لمس کنید متعلق به بدن فیزیکی است. هدف این است که بدن فیزیکی را با ورزش کافی و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، با ذات (ماهیت و وجود) خود سازگار سازیم.

سلامت نمایه

غذا جنبه‌ای بسیار مهم از حیات با یک سبک زندگی سالم است. شما انرژی خود و نیروی زندگی را از آنچه که می‌خورید دریافت می‌کنید. به همین دلیل زمانی که با عشق و مراقبت با بدنتان رفتار می‌کنید، احساس خوبی خواهید داشت.

یادگیری چگونگی سالم بودن به معنای محاسبه کالری، آگاهی از محتوای چربی غذاها و یا تجزیه و تحلیل همه جزئیات یک ماده خوراکی نیست. در حالی که این اطلاعات یقیناً مهم هستند؛ اما می‌تواند شما را در انتخاب غذاهای سالم برای خود و خانواده‌تان سردرگم کند. با این حال، انتخاب غذاهای سالم و تهیه یک برنامه غذای مناسب نباید کار دشواری باشد. شما می‌توانید با آن مانند رانندگی با ماشین رفتار کنید، یعنی به راحتی قوانین چراغ راهنمایی را در دنبال کردن یک رژیم غذایی با نام «چراغ راهنمای خوردن» در نظر بگیرید.

«چراغ راهنمای خوردن» باعث می‌شود که غذاهای سالم را به سادگی انتخاب کنید، حتی برای کودکان نیز همین‌طور. پیروی از این نکات ساده در خوردن غذاهای سالم شما را کمتر نسبت به این موضوع که "چه چیز بخورم و چه چیزی نخورم" سردرگم می‌کند.

در اینجا علت پیروی از ۳ قانون ساده «چراغ راهنمای خوردن» که مؤثرترین راه برای مصرف غذاهای سالم و پیروی از یک سبک زندگی سالم است را بیان می‌کنیم:

۱- غذاهای چراغ سبز

غذاهای چراغ سبز، غذاهای "حرکت" هستند. به این معنا که شما می‌تواند هر اندازه که می‌خواهید این غذاها را بخورید زیرا که غذاهای سالمی برای مصرف می‌باشند. تمامی میوه‌ها و سبزیجات تازه شامل این دسته از خوراکی‌ها هستند، (بر تازه بودن تأکید می‌کنیم). این غذاها به طور طبیعی پرورش می‌یابند و مصنوعی و ساختگی نیستند. این غذاها کالری کم و مواد مغذی بالایی دارند. به عبارت دیگر غذاهای چراغ سبز حاوی مواد مغذی بالایی هستند.

نکته: پاستیل‌های میوه‌ای بسته بندی شده غذاهای چراغ سبز نیستند!

«چراغ راهنمای خوردن» باعث می‌شود که غذاهای سالم را به سادگی انتخاب کنید، حتی برای کودکان نیز همین‌طور. پیروی از این نکات ساده در خوردن غذاهای سالم شما را کمتر نسبت به این موضوع که "چه چیز بخورم و چه چیزی نخورم" سردرگم می‌کند

۲- غذاهای چراغ زرد

غذاهای چراغ زرد، غذاهای "آهسته" هستند. در حالی که غذاهایی که در این دسته مناسب هستند و خوردن روزانه آن‌ها برای سلامتی ضروری است باید در حد تعادل خورده شوند.

زیاده روی در مصرف چیزهای خوب واقعاً خوب نیست! غذاهای چراغ زرد شامل: گندم، پاستا، تخم مرغ، ماهی قزل‌آلا، آجیل، مغزیجات، برنج، ماست و نان جو است. این غذاها کالری بیشتری نسبت به غذاهای چراغ سبز دارند و معمولاً چربی یا قند بیشتری را نیز دارا می‌باشند.

۳- غذاهای چراغ قرمز

غذاهای چراغ قرمز غذاهای "بایست و فکر کن" هستند چرا که مواد مغذی کمی دارند، دارای قند زیاد بوده و حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی و مواد افزودنی می‌باشند. اگر قصد دارید که به سراغ این غذاها بروید، بخش کوچکی از آن‌ها را مصرف کنید یا حتی به دنبال ماده خوراکی جایگزین آن باشید.

نمونه‌هایی از غذاهای چراغ قرمز عبارت‌اند از: کوکی‌ها، آب‌نبات، گوشت چرب، نوشیدنی‌های شیرین، گوشت‌های فرآوری شده و ماست یخ‌زده. این غذاها مواد مغذی کمتر، کالری، چربی و قند بیشتری دارند.

همان‌طور که یاد می‌گیرید چگونه شروع به انتخاب و خوردن غذاهای سالم کنید، چند ماده چراغ قرمز وجود دارد که به شما می‌گوئیم چگونه به راحتی از انتخاب آن‌ها بگذرید.

هنگام خرید مواد غذایی برای خانواده خود از این سه "عبارات بد" در برچسب‌های تغذیه اجتناب کنید:

* شربت (شیره) ذرت با فروکتوز بالا
* روغن‌های هیدروژنه
* هر کلمه‌ای به دنبال یک عدد، مانند قرمز # ۴۰، آبی # ۵ و سایر طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی

پیروی از این سه قاعده ساده «چراغ راهنمای خوردن»، به شما کمک می‌کند که در انتخاب غذاها برای خود و خانواده‌تان هوشمندانه عمل کنید.

منبع: تبیان