پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1397/07/17 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 1149398 تاریخ نمایش این آگهی : 1397/01/04 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 23387106
کد خبر : 221051 تاریخ ثبت : 1397/7/9 11:44 نظرات تایید شده : 7
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در «خلیج فارس»:

مسافرت دریایی از بوشهر به قطر فعال می‌شود/ افتتاح بندر نگین در آبان/ کشتی کروز در بوشهر پهلو می‌گیرد

خلیج فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: تا پایان امسال زمینه سفر دریایی از بوشهر به دوحه پایتخت کشور قطر مهیا خواهد شد.

خلیج فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تا پایان امسال با فراهم شدن زیرساخت های مناسب مثل اسکله والفجر، زمینه سفر دریایی از بوشهر به دوحه پایتخت قطر مهیا خواهد شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ سیاووش ارجمندزاده در بازدید از دفتر هفته نامه و سایت خبری «خلیج فارس» با اشاره به اینکه سالهاست سفرهای دریایی در استان بوشهر محدوده به جزیره خارگ شده، اظهار داشت: برنامه هایی برای رونق گردشگری دریایی بوشهر و فراهم کردن زمینه حضور کشتی های کروز با کاربری تفریحی و گردشگری در دستور کار است.

ارجمندزاده ادامه داد: برای شروع این مسیر، بهسازی اسکله و ترمینال والفجر که در اختیار اداره بندر قرار گرفت در دستور کار می باشد و عمق اسکله از 4 به 7 متر ارتقا خواهد یافت تا زمینه پهلوگیری کشتی های کروز یا مشابه آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بوشهر نزدیکترین استان ایران به کشور قطر می باشد، تصریح کرد: تقاضا برای مسافرت و انتقال کانتینر یخچالی به کشور قطر زیاد است و در تلاش هستیم تا امسال خط کشتیرانی و باری بوشهر-دوحه فعال شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان افزود: با مالک کشتی مشابه کروز که در کیش فعالیت دارد برای فعالیت در خط بوشهر-دوحه مذاکره داشته ایم که دارای کابین و ظرفیت 220 نفره به همراه امکان جابجایی 60 خودرو است که پیشنهاد شده یک روز در خط بوشهر- قطر فعال باشد و سایر روزهای هفته، کروز داخلی در مسیر بوشهر-قشم-کیش داشته باشد تا به تدریج شاهد رونق این فعالیت باشیم.

وی همچنین از ارائه طرح مارینای بندر بوشهر به سازمان مرکزی خبر داد و گفت: هدف از این طرح، لکه گذاری و زیرساخت هایی برای فعالیت های تفریحی، ورزش دریایی، رستوران و مجموعا توسعه گردشگری دریایی در حدفاصل موج شکن جفره تا رستوران رافائل است. این طرح در مرحله بررسی سازمان مرکزی است که با تصویب آن، تامین اعتبار و اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، اداره بندر در طرح مارینا زیرساخت ها را برای سرمایه گذاری های مرتبط در این محدوده فراهم می کند که امیدواریم حرکتی برای رونق گردشگری دریایی بوشهر باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین نیز اظهار داشت: تاخیر در بهره برداری آن در هفته دولت امسال به این دلیل بود که تلاش داشتیم به عنوان پروژه ای بزرگ، بصورت مستقل و با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره برداری برسد، همچنین با تکمیل اسکله آن با اعتبار 90 میلیارد تومان، لایروبی پیرامون بندر نگین و ساندن عمق آن به 12 متر در مراحل نهایی است که برای آن نیز 30 میلیاردتومان هزینه شد.

به گفته وی، انتظار می رود در آبان ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی اسکله و لایروبی بندر نگین به بهره برداری رسیده و اقدامات برای اجرای سایر اسکله های مربوط به فاز یک پروژه اجرایی شود.

ارجمندزاده با اشاره به اینکه آینده توسعه بندر بوشهر در نگین دیده شده، اظهار داشت: این بندر دارای پسکرانه مناسب برای تبدیل بندر بوشهر به بندر نسل سه است که از فعالیت صرفا تخلیه و بارگیری به بنادری با قابلیت فعالیت های ارزش افزوده ارتقا می یابد.

در این دیدار، مدیرمسئول هفته نامه و پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» با اشاره به نقش موثری که توسعه بندر در اقتصاد استان ایفا خواهد کرد، ادامه داد: انتظار می رود بندر در حوزه مسئولیت های اجتماعی به صورت جدی تری ورود کرده و اینگونه نباشد که صرفا بخش خاصی از جامعه که شغل شان با این اداره است، بهره برداران اصلی از منافع اقتصادی آن باشند و سایر اقشار جامعه بی بهره باشند.

علی احمدی ادامه داد: تجربه ای که نفت از قبل انقلاب در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای خوزستان خصوصا آبادان انجام داد و باعث تعلق خاطر در میان ساکنان این خطه به نفت شد، انتظار می رود بندر نیز به تناسب کارکردهای خود برای استان بوشهر انجام دهد و موثرتر ورود کند. از این منظر سرمایه گذاری در ورزش های دریایی و ساحلی نظیر قایقرانی یا تفریحات دریایی مورد مطالبه عمومی است.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه مهمترین علت عقب ماندگی بندر بوشهر نسبت به سابقه قبلی اش ناشی از محروم ماندن از خط آهن سراسری بوده، گفت: متاسفانه در سال های گذشته جدیت کافی برای رفع این نقیصه دیده نشد و کمبود نیروهای انسانی استان در مراکز تصمیم گیری هم بر این مشکل اثر داشته که توقع می رود مدیرکل فعلی بندر بوشهر که از نیروهای بومی و متخصص این بخش می باشد و ریاست سازمان بنادر که خود سالها در استان بوشهر مسئولیت داشته، با حساسیت بیشتری موضوع بهره مندی استان و بندر از خط آهن سراسری را مورد پیگیری قرار داده و به نتیجه برسانند.

تصاویر بیشتر اینجا ببینید