پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1398/08/16 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 4233895 تاریخ نمایش این آگهی : 1398/07/06 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 9372702
کد خبر : 211170 تاریخ ثبت : 1397/5/13 17:32 نظرات تایید شده : 0

اسکانیا هم از ایران رفتنی شد

خلیج فارس: پس از رنو، پژو سیتروئن، هیوندای و مزدا حالا گویا نوبت به خودروسازان تجاری رسیده که ایران را ترک کنند.

 
به گزارش«خلیج فارس» به نقل از فرارو؛ گویا مدیرعامل اسکانیا که حضور چشمگیری در بخش خودرو‌های تجاری ایران دارد، در بخشی از یک مصاحبه عنوان کرد، تحریم‌های آمریکا فروش بالای این شرکت در ایران را به خطر انداخته است. اسکانیا بیم آن دارد که با شروع تحریم‎ها، تولید و فروش محصولات خودرویی این شرکت اعم از اتوبوس و کامیون به صفر برسد.
 
اسکانیا که سالانه در بخش اتوبوس و کامیون چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش دارد، تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و بزرگترین شریک بخش تجارس صنعت خودرو ایران به حساب می‌آید.
 
به گزارش فرارو، هنریک هنریکسن مدیرعامل برند سوئدی اسکانیا اعلام کرده با اینکه شرکت متبوعش یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که پس از وقوع برجام در سال ۲۰۱۶ به ایران بازگشت، اما حالا به نظر می‌رسد این همکاری در حال خاتمه یافتن است چرا که تمام سفارشات خود از ایران را که نتوانسته تا ماه اوت (آگوست) تحویل دهد، به واسطه تحریم‌های جدید کنسل کرده است.
 
هنریکسن همچنین در ادامه افزوده: «طبق اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده، امکان حصول توافقی برای ادامه همکاری وجود ندارد از این‌ رو به دلیل عدم پیشرفت در مسائل، بایستی اعلام کنیم که کل فروش ما در ایران به مخاطره افتاده است.»
 
اسکانیا که ۱۳ درصد از کل فروشش را در بازار آمریکا رقم می‌زند، پس از برجام با همکاری دو تن از شرکای ایرانی اقدام به تولید نسل تازه اتوبوس بین شهری و نیز تولید کامیون‌های سنگین خود در ایران نمود.
 
هنریکسن همچنین گفته اسکانیا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا قطعات و مواد موردنیاز برای ادامه تولید محصولاتش در ایران را به شرکای خود برساند اما نحوه انجام این موضوع فعلا لاینحل مانده است. این شرکت که روی رشد فروش در بازار درحال توسعه ایران تمرکز بالایی داشته، در دامنه‌ای گسترده به اتوبوس‌ها و کامیون‌های ساخت خود در ایران خدمات ارائه می‌کند.
 
اسکانیا که سالانه در بخش اتوبوس و کامیون چیزی بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش دارد، تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و بزرگترین شریک بخش تجاری صنعت خودرو ایران به حساب می‌آید.
 
دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی اتفاق می‌افتد که اسکانیا به واسطه تحریم‌ها بایستی حدود ۵ درصد از سهم جهانی خود در بازار اتومبیل‌های تجاری را به واسطه خروج از کشور از دست بدهد. این شرکت سوئدی اعلام کرده سال گذشته ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که پنج درصد از آن را به مشتریان ایرانی خود، فروخته است.




-->