پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1396/01/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 13878208 تاریخ نمایش این آگهی : 1396/08/01 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 2338566
کد خبر : 145690 تاریخ ثبت : 1396/1/31 17:38 نظرات تایید شده : 0

تفاهم‌نامه همکاری ادارات آموزش و پرورش با مراکز صنعتی منعقد شد‌

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1395/10/07/13951007190938939559664.jpgخلیج فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های صنعتی و تولیدی تفاهم‌نامه همکاری ادارات آموزش و پرورش با مراکز صنعتی منعقد شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ عبدالرسول عمادی در حاشیه برگزاری همایش تخصصی فیزیک و انرژی در نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه همایش تخصصی فیزیک و انرژی با حضور دبیران فیزیک استان  بوشهر در  نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد اظهار داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های علمی این نوع همایش‌ها در تمام استان‌ها در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های صنعتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری نیروگاه اتمی بوشهر با آموزش و پرورش این استان منعقد شده است تصریح کرد: در راستای بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های صنعتی و تولیدی تفاهم‌نامه همکاری ادارات آموزش و  پرورش با مراکز صنعتی منعقد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه فرهنگ علم فیزیک در بین دانش‌آموزان خاطر نشان کرد:  ترویج علم فیزیک با محوریت نیروگاه هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر و معرفی کاربردهای فیزیک در ارتباط با صنعت و زندگی از تاکیدات آموزش و پرورش است.

معاون وزیر  آموزش و پرورش با  تاکید بر استفاده دانش‌آموزان از ظرفیت‌های صنعتی استان‌ها تصریح کرد: ظرفیت‌های صنعتی نیروگاهی و پالایشگاهی که در برخی استان‌ها و به ویژه استان بوشهر وجود دارد برای استفاده آموزشی، کاربردی و عملی از این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

عمادی تاکید کرد:  با تعاملی که آموزش و پرورش استان‌ها با مراکز صنعتی و تولیدی دارند فرصت خوبی است تا دبیران، دانش‌آموزان، انجمن‌های علمی، آموزشی و معلمانِ فیزیک با بازدیدها و اردوهای علمی بتوانند از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های آموزش بهره گیرند.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد در زمینه بومی سازی برخی از مباحث در دروس کاربردی گام مؤثری بردارد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشی حجم کتاب‌های درسی فیزیک با ساعات تدریس آنها به خوبی انطباق ندارد و این سبب می‌شود دبیران به‌جای پرداختن به مسائل کاربردی دروس را به‌صورت تئوری ارائه دهند.
منبع: تسنیم

 



کلمات کلیدی خبر : عبدالرسول عمادی