پویاسامانه

تاریخ نمایش این آگهی : 1394/02/23 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 137809 <br/> تعداد کلیک :  13 تاریخ نمایش این آگهی : 1394/07/12 <br/> تعداد بازدید تاکنون : 2071616 <br/> تعداد کلیک :  378
کد خبر : 138051 تاریخ ثبت : 1395/11/28 15:24 نظرات تایید شده : 0

مصرف آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

خلیج فارس: آنتی اکسیدان های یافت شده در مواد غذایی سالم از سلول ها در مقابل آسیب حفاظت می کنند.

به گزارش «خلیج فارس» به نقل از مهر؛ متخصصان سلامت مصرف مواد خوراکی آنتی اکسیدان را توصیه می کنند.

برخی از این موادخوراکی به شرح زیر هستند:

- تخم مرغ، شیر، کره و جگر از منابع غنی ویتامین A هستند.

- میوه و سبزیجات رنگی که حاوی ویتامین C هستند. منابع خوب این ویتامین شامل مرکبات، توت فرنگی، پاپایا، بروکلی، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل است.

- مغزیجات آجیلی بخصوص بادام و گردو، دانه ها بویژه تخم آفتابگردان، روغن های مغزیجات، کلم و اسفناج که منابع غنی ویتامین E هستند.

- نخود، هویج، زردآلو، هلو، سیب زمینی شیرین، برگ چغندر و کلم پیچ، که منابع بتاکاروتن هستند.

- سبزیجات برگدار سبز، اسفناج و کلم، و همچنین پاپایا، ذرت، نخود و پرتقال که منابع خوب لوتین هستند.

- میوه ها و سبزیجات صورتی و قرمز نظیر هندوانه، گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی و زردآلو که منبع غنی لیکوپن هستند.

- غلات غنی شده، نان، ماکارونی، حبوبات، گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و پنیر، که منابع خوبی از سلنیوم هستند.
 
با کانال تلگرامی «خلیج فارس» همراه شوید

کلمات کلیدی خبر : آنتی اکسیدان ها ایمنی بدن